Deichmann: rozwój w trudnych warunkach gospodarczych

Deichmann

Analizując pozycję firmy Deichmann na rynku polskim nie sposób pominąć makroekonomicznych uwarunkowań ostatnich lat. Skutki negatywnych zmian gospodarczych odczuł przecież także cały przemysł obuwniczy – chociażby ze względu na rosnące koszty produkcji oraz coraz wyższe ceny surowców i energii.

Podobnie jak inni firma Deichmann z tego rodzaju problemami borykała się począwszy od roku 2011. Wbrew rynkowemu trendowi udało jej się wyjść z tego obronną ręką, odnotowując nawet wzrost sprzedaży większy niż w rekordowym roku 2010. Równie dobrze firma poradziła sobie w roku 2013, kiedy to skutki łagodnej zimy negatywnie wpłynęły na wyniki sprzedaży niemalże całej branży modowej.

Rozwój sieci sklepów

Rozwijając swoje sklepy firma Deichmann stara się uwzględniać nowe zwyczaje konsumenckie. Cieszące się jeszcze niedawno szczególnym powodzeniem galerie handlowe położone w pasażach handlowych hipermarketów zaczęły odnotowywać odpływ klientów na rzecz dyskontów spożywczych. Sytuacja ta znajduje swoje odzwierciedlenie w lokalizacjach sieci Deichmann, które to coraz częściej lokowane są w bezpośrednim sąsiedztwie obiektów jak Biedronka, Lidl, czy Kaufland. Nieustającym powodzeniem cieszą się natomiast w dalszym ciągu śródmiejskie galerie handlowe usytuowane w miastach średniej i dużej wielkości.

Ważną zmianą z jaką musiała się zmierzyć firma były również upodobania klientów względem samego towaru. Znakiem naszych czasów jest triumf „Fast Fashion” – popyt na odzież i obuwie, które odzwierciedlają trendy reprezentowane przez wielkich projektantów, dostępne jednocześnie w przystępnych cenach. Te artykuły cieszą się obecnie największym powodzeniem i to do nich nawiązuje zdecydowana część asortymentu Deichmann, w ramach którego klienci mają do wyboru ponad 1000 modeli obuwia.

Ambitne plany w Polsce

Aktualnie Deichmann posiada w Polsce 232 sklepy. W bieżącym roku na rozwój sieci firma przeznaczyła budżet inwestycyjny w wysokości ponad 22 mln złotych (większy o 10% proc. niż budżet roku 2014). Pozwoli on na realizację ambitnych planów obejmujących otwarcia nowych sklepów zgodne z harmonogramem, relokacje mniej rentownych placówek i systematyczne zapełnianie „białych plam” na mapie. Założenia obejmujące otwarcie nowych placówek, oferujących Polakom nowe miejsca pracy, będą wymagać od firmy zmierzenia się zarówno ze zjawiskiem wewnętrznej konkurencji, jak i dużą konkurencją wewnętrzną przy jednoczesnym spadku siły nabywczej Polaków. Pomimo tego firma Deichmann postanowiła utrzymać aktualne tempo ekspansji skupiając się na miastach liczących powyżej 30 tys. mieszkańców, na powierzchniach zlokalizowanych w centrach i parkach handlowych. Planowane na ten rok otwarcia nowych sklepów będą miały miejsce m.in. w: Wieluniu, Swadzimiu, Elblągu, Gryficach, Bartoszycach, Krotoszynie i Świnoujściu. 2015 to także rok w którym Deichmann otworzy w Polsce nowy sklep o charakterze flagship store, który zaprojektowany zostanie zgodnie z najnowszym konceptem aranżacyjnym firmy. Rozwojowi sieci sprzyja od początku jej istnienia w Polsce doskonała opinia klientów o produktach sieci Deichmann czego dowodem są rokrocznie zdobywane prestiżowe nagrody.

Internetowa ofensywa

Deichmann idzie także z duchem czasu chętnie korzystając z nowoczesnych narzędzi sprzedaży. Firma postawiła m.in. także na ekspansję w internecie, w którym to od ponad 2 lat świetnie funkcjonuje sklep online. Decyzja o uruchomieniu e-shopu okazała się przysłowiowym „strzałem w dziesiątkę”. Już pierwszy miesiąc jego działalności pokazał, że internauci bardzo chętnie korzystają z tej formy zakupów. Klienci sklepu internetowego to zarówno mieszkańcy mniejszych miast, gdzie na dzień dzisiejszy nie ma jeszcze sklepów stacjonarnych, jak i osoby, które cenią sobie czas i wygodę związaną z bezpośrednią dostawą zakupów do domu. O sukcesie sklepu zadecydowały także preferencyjne warunki na jakich można nabyć w nim towar, m.in. darmowa dostawa przy zakupie powyżej 49,00 zł oraz możliwość zwrotu towaru w najbliższym sklepie bez konieczności ponoszenia kosztów przesyłki. Słuszność decyzji o uruchomieniu nowego kanału sprzedaży potwierdza fakt, iż jego obroty kształtują się na bardzo zadowalającym poziomie.

Firma Deichmann jest partnerem After Party, który będzie kulminacją Shopping Center Forum 2015 Winter Edition.

Reklama

Galeria Jurajska