Kancelaria Browne Jacobson: omnichannel wymusza zmiany w umowach najmu

sarah parkinson prelegent scf2015O tym, co powinna uwzględniać umowa najmu pomiędzy sprzedawcą wielokanałowym a centrum handlowym, opowie podczas Shopping Center Forum 2015 Sarah Parkinson z brytyjskiej kancelarii Browne Jacobson.

W swoim wystąpieniu, prawniczka odniesie się do zmian, które zaszły pod tym względem w Wielkiej Brytanii, czyli na najbardziej rozwiniętym rynku e-commerce w Europie. Sarah Parkinson przedstawi, jak w ciągu ostatnich 15 lat zmieniały się warunki najmu powierzchni handlowych na tle rozwoju sprzedaży w modelu omnichannel. Podczas prelekcji wykorzysta case studies firm, które obsługiwała w trakcie swojej kariery zawodowej.

Łączenie kanałów sprzedaży

„Jest bardzo ważne, aby zmieniając model sprzedaży na omnichannel, zrewidować warunki umowy najmu, ponieważ salony sprzedaży zaczynają pełnić coraz to nowe funkcje. Dynamicznie rośnie liczba sprzedawców, którzy wykorzystują sklepy stacjonarne, udostępniając swoim klientom usługę click and collect. Coraz częściej sprzedaż internetowa przenoszona jest do salonów sprzedaży, co wzbogaca zwykłe zakupy elementami świata cyfrowego” – wyjaśnia Sarah Parkinson.

Sarah Parkinson o umowach dla sprzedawców omnichannel

Sarah Parkinson

Niektórzy sprzedawcy zastępują zwykłe kasy tabletami. W ten sposób zyskują przestrzeń w sklepie, a jednocześnie dają klientom dostęp do pełnej oferty, niezależnie od tego, gdzie przebywają. Urozmaica to doświadczenie zakupowe klientów, a sprzedawcom ułatwia prowadzenie sprzedaży.

„W ostatnim czasie znacznie wzrosło również znaczenie magazynów oraz centrów dystrybucji, z uwagi na coraz większą popularność usługi click and collect oraz wysyłki bezpośrednio do klienta. Konsumenci oczekują coraz szybszych dostaw, tego samego bądź następnego dnia. Chcą też mieć możliwość odbioru towaru w sklepie. Sprzedawcy omnichannel muszą odpowiadać na te oraz inne potrzeby rynku e-commerce, a wszelkie dokumenty prawne dostosowywać do zmian rynkowych.”

Negocjacja stawek za wynajem

Ponadto, wraz ze wzrostem popularności zakupów online, deweloperzy oraz sprzedawcy omnichannel, muszą uwzględnić wpływ sprzedaży internetowej negocjując stawki za wynajem. Rośnie więc lista zagadnień, które trzeba uwzględnić, tworząc umowę najmu powierzchni handlowej.” – dodaje Sarah Parkinson.

Sarah Parkinson jest partnerem w kancelarii Browne Jacobson. Specjalizuje się w handlu detalicznym oraz zagadnieniach dotyczących najmu powierzchni handlowej. Posiada wieloletnie doświadczenie, zarówno w obsłudze najemców, jak i właścicieli centrów handlowych. Zanim zaczęła pracę w Browne Jacobson, była prawniczką ds. handlowych i własnościowych w The Boots Company PLC.

Parkinson posiada doświadczenie zarówno w tworzeniu, jak też negocjowaniu umów najmu dla największych salonów sprzedaży globalnych marek, zajmowała się cesjami, przejęciami, a także obsługą różnego rodzaju transakcji związanych z zarządzaniem nieruchomościami przez sprzedawców. Obsługiwała też znaczną liczbę umów podnajmu, franczyzy oraz koncesji. Negocjowała umowy dla klientów takich jak Westfield czy Land Securities. Obsługiwała też fuzję Boots Opticians z Dollond & Aitchison, która wymagała przekształcenia ponad 400 sklepów w salony optyczne.

Tworzenie umów handlowych

Międzynarodowa kancelaria Browne Jacobson świadczy usługi dla globalnych firm, które prowadzą biznes w Wielkiej Brytanii, a także dla brytyjskich firm prowadzących sprzedaż na rynkach zagranicznych. Firma specjalizuje się także w obsłudze francuskich firm oraz ich brytyjskich oddziałów. Zespół Browne Jacobson ma 25-letnie doświadczenie w obsłudze prawnej dużych korporacji.

Poza rynkiem brytyjskim i francuskim, kancelaria obsługuje transakcje przeprowadzane na terenie Indii, Stanów Zjednoczonych, Japonii, Chin, Australii, RPA. Wśród jej klientów znajdują się duzi amerykańscy inwestorzy, a także francuscy, duńscy i włoscy sprzedawcy z branży fashion. Kancelaria obsługuje również m.in. europejskie firmy biotechnologiczne, kopalnie, firmy farmaceutyczne. Świadczy usługi z różnych obszarów prawnych. Oprócz umów najmu powierzchni handlowej, zajmuje się własnością intelektualną, znakami firmowymi, patentami, międzynarodowymi umowami handlowymi, prawem kontraktowym, europejskim prawem konsumenckim i zagadnieniami z zakresu konkurencji, fuzjami oraz prawem pracy.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016