Rekordy frekwencji w obiektach Ikea Centres

Mikael Andersson, dyrektor zarządzający Ikea Centres Poland

Mikael Andersson, dyrektor zarządzający Ikea Centres Poland

W ubiegłym roku osiem centrów handlowych należących do Ikea Centres Poland (dawniej Inter Ikea Centre Group Poland) zlokalizowanych w Gdańsku, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu, Katowicach oraz Warszawie zanotowało 58,3 milionów odwiedzin.

Liczba odwiedzających wszystkie obiekty handlowe firmy wzrosła średnio o 11 proc. w porównaniu do 2013 r., a obroty centrów wzrosły o 5 proc.

Nowi najemcy

W 2014 r. podpisano umowy najmu dotyczące łącznie ok. 40 tysięcy m kw. z takimi markami jak TK Maxx (2,9 tys. mkw.), Intermarche (2,8 tys. mkw.), H&M (2 tys. mkw.), Piotr i Paweł (1,8 tys. mkw.), Toys’ R’Us (1,7 tys. mkw.), Reserved, Sinsay, Martes Sport, Komfort, Vox Meble, Joop, Pepco czy CCC. W najbliższych miesiącach w centrach handlowych należących do Ikea Centres Poland pojawią się kolejni nowi najemcy m.in. w rozbudowywanych obecnie obiektach: Parku Handlowym Bielany we Wrocławiu oraz Centrum Handlowym Wola Park w Warszawie.

– Rok 2014 był wyjątkowo udany dla Ikea Centres w Polsce – świadczą o tym rosnące wskaźniki odwiedzalności naszych centrów handlowych oraz obroty. Udało nam się również pozyskać wielu nowych najemców, którzy postanowili rozwijać się razem z nami. Zdecydowaliśmy się także rozbudować oraz zmodernizować nasze obiekty handlowe we Wrocławiu oraz w Warszawie, a także rozpocząć przygotowania do budowy dwóch nowych centrów handlowych w Zabrzu i Lublinie – powiedział Mikael Andersson, dyrektor zarządzający Ikea Centres Poland.

Nowe powierzchnie handlowe

Rozpoczęta latem 2014 r. rozbudowa Centrum Handlowego Wola Park w Warszawie zakończy się jesienią 2015 r., a nowy food court będzie gotowy do przyjęcia pierwszych gości już wiosną bieżącego roku. W wyniku rozbudowy Wola Park powiększy się o 17,5 tys. mkw., do 77,5 tys. mkw.

Rozbudowa Parku Handlowego Bielany we Wrocławiu rozpoczęła się w połowie 2014 r. Dzięki niej powierzchnia handlowa centrum podwoi się i wyniesie 145 tysięcy mkw. Znajdzie się w nim około 200 sklepów i punktów usługowych, a galeria będzie miała w sumie trzy kondygnacje, czyli dwa poziomy handlowe i dodatkowy poziom z kinem, oraz parking podziemny.

Nowa część parku handlowego ma zostać oddana do użytku w listopadzie 2015 r. Cały czas trwają prace związane z obiektem handlowym powstającym w Lublinie, obecnie budowane są tam drogi dojazdowe. Prowadzone są też prace projektowe i koncepcyjne związane z budową centrum w Zabrzu.

Zmiana nazwy firmy

31 grudnia 2014 r. Grupa Ikea sfinalizowała transakcję nabycia pozostałych 51 procent udziałów w Inter Ikea Centre Group (IICG) od Grupy Inter Ikea, w wyniku której utworzono nową globalną spółkę o nazwie Ikea Centres zarządzającą centrami handlowymi. Transakcja ta pozwoli Grupie Ikea na połączenie centrów handlowych w Rosji oraz centrów należących do IICG w Europie i Chinach w jedną spółkę.

Ikea Centres jest spółką zależną, w pełni należącą do Grupy Ikea, z 45 centrami handlowymi w 11 krajach, o łącznej powierzchni ponad trzech milionów mkw. oraz liczbie odwiedzających wynoszącej około 400 milionów osób rocznie. W Polsce spółka ma osiem parków i centrów handlowych oraz prowadzi pracę nad budową dwóch kolejnych.

Plany na rok 2015

Ikea Centres Poland koncentruje się na szeregu kluczowych inwestycji w Polsce. Już wiosną nastąpi otwarcie nowej strefy food court w rozbudowywanym obecnie Wola Parku. Najważniejszymi wydarzeniami tego roku będzie ukończenie rozbudowy centrum oraz oddanie do użytku nowej części jesienią 2015 r. Także jesienią nastąpi uroczyste otwarcie rozbudowanego Parku Handlowego Bielany we Wrocławiu. Postępują też wstępne prace nad inwestycją w Zabrzu, gdzie na działce o powierzchni 25,6 ha powstanie galeria handlowa ze zintegrowanym sklepem Ikea. W Lublinie, gdzie zlokalizowany będzie nowy obiekt handlowy, budowane są drogi dojazdowe.

Ikea Centres Poland będzie wystawcą marcowej edycji Shopping Center Forum 2015. Z całym portfolio inwestycji spółki będzie można zapoznać się na stoisku nr 3.9.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016