Pro Value: trzy najszybciej rozwijające się sektory handlu

Centrum handlowe

Centrum handlowe

Gastronomia, FMCG i health & beauty, to według opinii eksperta rynku z Pro Value najszybciej rozwijające się sektory handlu w ostatnim czasie.

– W ostatnim czasie obserwujemy dynamiczną ekspansję szczególnie w segmencie gastronomia. Mowa tu o kawiarniach i restauracjach typu fast food, kawiarnie połączonych z piekarnią lub restauracje samoobsługowe serwujące ekologiczne i zdrowe jedzenie. Dla przykładu: Green Cafe Nero (kawiarnia), restaurcja typu fast food (McDonald’s, North Fish, KFC), kawiarnie połączone z piekarnią (Nowakowski Gorąco Polecam, Vincent), restauracje samoobsługowe serwujące zdrową kuchnię (Salad Story, Friends). Sektor gastronomiczny jest bardzo aktywny nie tylko w centrach handlowych, ale także przy ulicach handlowych, dworcach czy ośrodkach biurowych – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Klaudia Woźniak, Associate Director, Retail Division z Pro Value sp. z o.o.

Mniej hipermarketów

W opinii eksperta z Pro Value, równie dynamicznie przebiega ekspansja sklepów spożywczych, delikatesów i sklepów typu convinience.

– Dobrze rozwijały się sieci spożywcze, supermarkety np. Piotr i Pawel, Lidl, Biedronka jak i sklepy male osiedlowe – Freshmarket, Carrefour Express. Są to sklepy o powierzchni od 150 mkw. do 1,3 tys. mkw. zlokalizowane w miastach, blisko osiedli mieszkaniowych. Nie obserwujemy natomiast ekspansji sklepów wielkopowierzchniowych, hipermarketów poza miastem – podkreśla Klaudia Woźniak.

– Kolejnym sektorem, który dynamicznie się rozwija to health & beauty, zarówno na ulicach handlowych, w osiedlach mieszkaniowych jak w centrach i parkach handlowych. Główni gracze to Rossmann, Superpharm i Hebe, ale również aktywne są sieci aptek np. Ziko, Euroapteka, Cosmedica – podkreśla Klaudia Woźniak.

Na uwagę zasługuje także rynek fitness clubów. – W minionym roku ten sektor był bardzo dynamiczny, rozwijają się zarówno firmy już działające na polskim rynku jak i nowe marki np. Fintess24Seven, Gravitan, McFit, Fabryka Formy, Zdrofit. Klub fitness rozwijają się w największych polskich miastach, zarówno w centrach handlowych jak i w lokalizacjach osiedlowych lub biurowych – podkreśla ekspert z Pro Value sp. z o.o.

Stabilny rozwój

Miniony rok to z kolei stabilny rozwój w sektorze moda, sport, obuwie. – Ten sektor rozwija się przede wszystkich w centrach handlowych i retail parkach. Dynamicznie rozwijają się marki typu discount (KiK, Pepco) oraz giganci sektora fashion– grupa LPP i H&M – podsumowuje Klaudia Woźniak.

O tym, które sieci handlowe zasługują na miano najlepszych w ostatnim roku zdecyduje Jury konkursu SCF 2015 Retailers’ Awards. Zwycięzcę poznamy już 3 marca 2015 podczas Shopping Center Forum Winter Edition.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016