Gemini Park Tarnów
Gemini Park Tarnów

Centrum Handlowe Gemini Park Tarnów, należące do spółki Gemini Holding, odnotowało w mijającym roku sukces frekwencyjny – ponad 50 tys. osób w jeden weekend. W stosunku rok do roku, w 2014 footfall w tarnowskim obiekcie wzrósł o ok. 3 proc.

Obiekt funkcjonuje od ponad 4 lat i w ciągu tego czasu wypracował swoją pozycję w regionie o czym świadczą rok roczne wzrosty odwiedzalności oraz rosnące obroty najemców. Centrum dysponuje powierzchnią 42,5 tys. mkw. GLA, na której działa blisko 130 sklepów, punktów usługowych oraz gastronomicznych. Dzięki zoptymalizowanemu doborowi najemców, bogatej ofercie rozrywkowo-eventowej oraz ścisłej współpracy z lokalnymi podmiotami, obiekt zyskał dużą popularność wśród mieszkańców miasta i okolic. Gemini Park Tarnów notuje stały wzrost wyników odwiedzalności, która w ubiegłym roku osiągnęła rekordowy pułap: w pierwszy weekend czerwca 2014 r. padł dotychczasowy rekord frekwencyjny, kiedy to licznik odwiedzin wskazał ponad 50 tys. osób.

Inteligentny system nawigacji

– Mocną stroną naszego obiektu jest przede wszystkim silny tenant mix, który pozwala na dokonanie wygodnych zakupów oraz skorzystania z szerokiego wachlarza usług w jednym miejscu i czasie. Nie bez znaczenia jest fakt licznych udogodnień dla naszych klientów, takich jak np. wygodny parking na 1,1 tys. miejsc, wzbogacony o inteligentny system nawigacji – mówi Zbigniew Nowak, dyrektor Centrum Handlowego Gemini Park Tarnów.

Nieustannie dbamy również o to, aby nasi najemcy troszczyli się o wysoką jakość obsługi, a my jako zarządca wyznajemy reguły partnerstwa i zachęcamy naszych najemców do współpracy np. przy wspólnym tworzeniu ciekawych wydarzeń dla naszych klientów. Utrzymując wysokie standardy możemy być pewni, że oferta, którą proponujemy klientom, dorównuje tej, z jaką mogą spotkać się oni w największych miastach w Polsce – dodaje Nowak.

W ślad za rosnącą odwiedzalnością wzrastają również obroty najemców – w pierwszym półroczu 2014 r. były wyższe o ponad 7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2013, a tendencja ta utrzymała się również w drugim półroczu. Ostatecznie w stosunku rok do roku w 2014 r. wyniki finansowe najemców były wyższe o 8 proc. niż w roku 2013.

Rosnąca liczba sklepów

W tarnowskim Gemini mieści się niemal 130 sklepów oraz punktów gastronomicznych i usługowych. Tenant mix tworzą tak znane marki, jak:  Reserved, Mohito, Cropp, House, a także Big Star, C&A, Empik, CCC, Gino Rossi, Orsay, Stradivarius, hipermarkety Tesco Castorama, Media Markt, a także najemcy z branży gastronomicznej, tacy jak Grycan, KFC czy restauracja Sphinx. Oprócz zakupów, klienci odwiedzający centrum mogą skorzystać także z usług świadczonych m.in. przez biuro podróży My Travel, salony sieci Play, Plus, Orange, T-Mobile, Fotojoker, Cyfrowy Polsat, kantor wymiany walut Liberty, Pracownię Krawiecką, Pasmanterię, Perfekt Serwis, pralnię ekologiczną Pers i wiele innych. Tenant mix obiektu ciągle poszerza się o nowe brandy – w ubiegłym roku ofertę tarnowskiego Gemini zasiliły m.in. sklep obuwniczy Kornecki, marki modowe m.in. Monnari, Greenpoint, Lavard, Routeman, a także wielobranżowy sklep Tchibo, debiutujący w Tarnowie. Nowi najemcy poszerzyli również ofertę usługową i gastronomiczną – do dyspozycji klientów oddano myjnię samochodowa Auto SPA Tarnów, a w strefie food court otwarto pierwszą w Tarnowie lodziarnię Ice Cafe.

Początek rekomercjalizacji

Po ponad 4 latach funkcjonowania na rynku w obiekcie rozpoczęła się rekomercjalizacja.

– Zmiany, które chcemy wprowadzić związane są z przeprowadzonymi przez nasi analizami, które w jasny sposób wskazują, iż dla klientów naszego obiektu cena przestała być główną determinantą zakupu. Cenią oni przede wszystkim jakość produktu i gotowi są zapłacić za nią odpowiednią, ale racjonalną cenę – komentuje Zbigniew Nowak, dyrektor Centrum Handlowego Gemini Park Tarnów.

Dlatego też szczególny nacisk położony będzie na rozwój segmentu dobrze rozpoznawalnych marek ze średniej półki cenowej. Docelowo zakładane jest utworzenie najsilniejszej oferty odzieżowej w regionie, dostosowanej do potrzeb wszystkich grup wiekowych. W najbliższym czasie podpisane zostaną kolejne umowy najmu, otwarte zostaną również kolejne sklepy, a niektóre z nich będą debiutami danych brandów na lokalnym rynku. Tylko w ostatnim miesiącu grono najemców Gemini Park Tarnów wzbogaciło o modową markę Pako Lorente, znanego producenta galanterii i odzieży skórzanej – Ochnik, restaurację Olimp, a umowę najmu przedłużyła sieć Martes Sport. Obecnie trwają intensywne prace zmierzające do otwarcia powiększonych i przygotowanych w nowoczesnym koncepcie lokali Houce, Cropp i Reservd oraz adaptacja lokalu dla marki Sinsay, nieobecnej do tej pory w Tarnowie.

To, co wyróżnia tarnowskie Gemini spośród lokalnej konkurencji to także bogata i oryginalna oferta rozrywkowo-eventowa, tworzona w dużej mierze we współpracy z lokalnymi instytucjami, m.in. drużyną żużlową Unii Tarnów oraz przy pomocy podopiecznych Stowarzyszenia Siemacha, którego placówka działa bezpośrednio przy obiekcie. Do najciekawszych i najpopularniejszych wydarzeń ubiegłego roku można zaliczyć m.in. start kolarzy jednego z etapów Tour de Pologne spod tarnowskiego Gemini, cykliczne spotkania z zawodnikami Unii Tarnów, a także Dzień Dziecka, podczas którego obiekt odwiedziło kilkadziesiąt tysięcy osób.

Działania marketingowe

– Działania marketingowe, które podejmujemy, a także eventy, które organizujemy, koordynujemy w ścisłej współpracy z lokalnymi podmiotami i instytucjami. Chcemy, by nasi klienci czuli że Gemini Park Tarnów to ich „sąsiad”, miejsce im bliskie, zaangażowane w lokalne sprawy – komentuje Kinga Witek, dyrektor ds. PR i Marketingu, Gemini Park Tarnów. – Warto pamiętać, że żadne centrum handlowe nie startuje z pozycji lidera, ale musi ją wypracować na przestrzeni czasu, dodatkowo w trudnych warunkach rosnącej konkurencji. Nasza oferta eventowo-rozrywkowa to dodatkowe, ale bardzo silne wsparcie dla oferty handlowej, istotne ze względu na trend łączenia wielu różnorodnych funkcji i koncentracji jak najszerszego wachlarza usług w obiektach handlowych. Wierzymy, że stawiając na oryginalność i innowacyjność, utrzymamy dotychczasową wiodącą pozycję w regionie – podsumowuje Kinga Witek.

Centrum Handlowe Gemini Park Tarnów zostanie zaprezentowane podczas Shopping Center Forum 2015 Winter Edition na stosiku 1.8