Galeria Solna
Galeria Solna

Rok 2014 okazał się dla Galerii Solnej w Inowrocławiu wielkim sukcesem: 3,8 mln odwiedzających, wzrost poziomu komercjalizacji do 99 proc., wzrost obrotów najemców o 10 proc. a średniego koszyka o 2,5 proc. oraz obniżenie kosztów operacyjnych.

– Jesteśmy niezwykle dumni z wyników, jakie osiąga Galeria Solna, a które w sposób przejrzysty pokazują, że stała się ona najchętniej odwiedzanym przez Inowrocławian miejscem nie tylko zakupów, ale i spotkań – mówi Monika Swynar, Asset Manager Galerii Solnej z ramienia właścicieli – Libry Project i Acteeum Central Europe. – Wysoka popularność Galerii znajduje swoje odzwierciedlenie zarówno w obrotach najemców, niewielkiej liczbie przeprowadzonych rekomercjalizacji, a także liście zainteresowanych dołączeniem do projektu znanych najemców sieciowych.

Najemcy

Galeria Solna jest jedynym obiektem w Inowrocławiu oferującym mieszkańcom miasta oraz regionu zarówno szeroką ofertę zakupową jak i rozrywkową. Obiekt, otwarty 8 maja 2013 roku, był wielokrotnie nagradzany, zarówno za znaczenie dla regionu, jak i swoją niezwykłą architekturę, stanowiącą ukłon w kierunku słynnego Parku Uzdrowiskowego miasta oraz znajdującej się w nim zabytkowej tężni solankowej. Znaczenie Galerii Solnej dla regionu obejmującego 200 tys. mieszkańców szybko zostało dostrzeżone przez rynek. Sukces pierwszego pełnego roku operacyjnego 2014 Galerii to kolejne długoterminowe umowy najmu zawarte na ostatnie dostępne powierzchnie w centrum zwiększając procent komercjalizacji do 99 proc. Wśród najemców, którzy dołączyli do projektu w 2014 roku znaleźli się Pepco, Kubenz, Clavier, Yves Rocher, Apteka Benefactor, Itaka oraz restauracja Kogel-Mogel.

Działania marketingowe

Regularnie przeprowadzane działania marketingowe (konkursy, warsztaty, eventy pro-sprzedażowe, małe programy lojalnościowe, wystawy) sprawiają, że Galeria Solna łączy świat rozrywki i kultury ze światem mody. W całym roku zorganizowano ponad 35 eventów, 13 kampanii outdoorowych i ponad 200 sponsorowanych konsultacji ze stylistką. Największym zainteresowaniem wśród mieszkańców miasta i regionu cieszyły się „Noce Zakupów”. Podczas Wiosennej Nocy Zakupów Galerię odwiedziło prawie 70 proc. więcej klientów niż w przeciętny piątek. Edycja październikowa wydarzenia przyniosła wzrost footfallu o 50 proc. w stosunku do przeciętnej soboty. Blisko 80 proc. najemców bierze aktywny udział w kolejnych Nocach Zakupów oferując w tym czasie specjalne rabaty. Wśród mieszkańców regionu ugruntowaną pozycję zyskują także inne wydarzenia cykliczne organizowane przez Galerię, w tym wydarzenia organizowane we współpracy z miastem.

Galeria Solna odznaczona certyfikatem Breaam optymalizuje zużycie energii oraz kładzie nacisk na obniżanie kosztów operacyjnych budynku. Druga połowa 2014 roku przyniosła obniżenie kosztów zużycia energii elektrycznej części wspólnych Galerii o 22 proc., blisko o połowę mniejsze zużycie wody oraz 14 proc. spadek zużycia energii cieplnej w porównaniu do 2013 roku.

– W 2015 roku oczekujemy uzyskania i utrzymania 100 proc. poziomu komercjalizacji Galerii Solnej. Skupimy się także na dalszej pracy związanej z optymalizacją działalności operacyjnej obiektu z jednej strony oraz zacieśnieniem współpracy z miastem i lokalną społecznością z drugiej strony pragnąc zapewnić naszym klientom, nie tylko bogatą ofertę handlowo-usługową, ale także poczucie współtworzenia z nami tętniącego życiem miejsca spotkań, jakim jest Galeria – dodała Monika Swynar.

Galeria Solna

Galeria Solna to pierwsze nowoczesne centrum handlowo-usługowe w Inowrocławiu obejmujące zasięgiem oddziaływania ponad 200 tysięcy mieszkańców miasta oraz regionu. Od chwili otwarcia 8 maja 2013 obiekt odwiedziło ponad 6,8 miliona klientów, co stanowi o dużym sukcesie galerii w tak krótkim czasie. Na sukces ten składa się wiele czynników, w tym duża aktywność marketingowa, zróżnicowana i jednocześnie odpowiednio dopasowana do rynku oferta, a przede wszystkim doskonały poziom komercjalizacji centrum, który już na dzień otwarcia galerii wynosił 98 proc. Na powierzchni przekraczającej 30 tys. mkw. znajduje się blisko 100 sklepów oraz punktów usługowych m.in. Tesco, H&M, Reserved, New Yorker, Carry, Bershka, Stradivarius, House, Sinsay, Mohito, Cropp Town, Takko, Monnari, Top Secret, Lee Wrangler, Diverse, Butik, Coccodrillo, Quiosque, Smyk, Triumph, Esotiq, Lavard, Douglas, CCC, Deichmann, Martes Sport, Empik, Mc Donald’s. Do dyspozycji klientów oddano 1000 miejsc parkingowych.

Obiekt posiada prestiżowy certyfikat BREEAM, stanowiący o energooszczędności i proekologicznych rozwiązaniach zastosowanych w budynku. Galeria zapewnia udogodnienia dla klientów niepełnosprawnych, a także dla rodzin z dziećmi.

Inwestorami Galerii Solnej są Libra Project oraz należąca do Acteeum Group spółka Acteeum Central Europe. Zarządcą obiektu jest DTZ Polska sp. z o.o.