CH Posnania
CH Posnania

Z końcem 2014 roku grono najemców Posnanii powiększyło się o kolejne sklepy. Wśród 8 nowych wynajmujących, po raz pierwszy w Poznaniu swoje butiki otworzą Mini Raxevsky i Original Marines.

Posnania stawia również na poznańskie firmy. Do oferty handlowej dołączył właśnie wywodzący się z Wielkopolski – Butik 1242. Umowy podpisano także z: Intersport, Douglas, 4F, Matras i Tchibo, które staną się wiodącymi markami w swoich branżach. Wszystkie zajmą łącznie powierzchnię ok. 2,5 tysiąca mkw.

Otwarcie Centrum Handlowego Posnania planowane jest na drugą połowę 2016 roku. Prace budowlane są realizowane zgodnie z przyjętym harmonogramem inwestycji.

Nowe marki dziecięce i młodzieżowe

Istotnym urozmaiceniem tenant-mix i wyróżnikiem poznańskiego obiektu w ramach oferty dla rodzin z dziećmi będą debiuty butików marek Mini Raxevsky oraz Original Marines. Pierwszy z nich to grecki koncept oferujący modę z segmentu premium dla dzieci w wieku od 0 do 14 lat. Original Marines to z kolei włoska marka modowa oferująca odzież w casualowo-sportowym stylu dla dzieci, młodzieży, a także dorosłych. Sklep tej marki zajmie ponad 200 mkw. i będzie drugim salonem w Polsce.

Marki lokalne

Centrum Handlowe Posnania będzie miejscem, w którym swoją ofertę zaprezentują także wywodzące się z Poznania i Wielkopolski marki lokalne. Obok działających na poznańskim rynku kawiarni Coffee Time i salonów optycznych Bloch Optyk i Rubicon w Posnanii pojawi się także koncept Butik 1242, który oferuje okulary marki Ray-Ban oraz okulary, odzież i akcesoria Oakley.

Sklepy sportowe

Posnania skupi też głównych operatorów marek sportowych, a ich sklepy należeć będą do największych w całym obiekcie. Specjalizująca się sprzedaży detalicznej markowego sprzętu sportowego firma Intersport została głównym operatorem w swojej kategorii. Sklep będzie zajmować powierzchnię 870 mkw. W Posnanii znajdzie się również jeden z większych salonów 4F – producenta, a także importera odzieży sportowej i casualowej oraz akcesoriów sportowych. Zajmie on powierzchnię ponad 300 mkw.

Nowe koncepty

Do grona największych najemców Posnanii dołączył także właściciel perfumerii Douglas. Największy w Wielkopolsce salon tej marki będzie zajmował powierzchnię 611 mkw. W Posnanii pojawią się także marki Tchibo i Matras, które zaprezentują najnowsze odsłony cenionych przez klientów konceptów.

– Obserwujemy zmianę oczekiwań najemców i powolne nasycenie rynku najmem tradycyjnych powierzchni handlowych. Zdecydowanie rośnie natomiast popyt na powierzchnię wysokiej jakości, jaką zapewnia Posnania. Potwierdzeniem tego trendu jest fakt, że na półtora roku przed otwarciem wynajęliśmy już ponad 80 proc. powierzchni poznańskiego projektu – mówi Marek Błędowski, członek zarządu Apsys Polska.

Przypomnijmy, Posnania to koncept, łączący w sobie funkcje handlowe, usługowe, społeczne i kulturalne. Kompleks, którego otwarcie jest zaplanowane na drugą połowę 2016 r., zaoferuje 100 tys. mkw. powierzchni najmu i będzie największym centrum handlowym w woj. wielkopolskim oraz jednym z największych w Polsce. Inwestorem jest Apsys Polska i będzie to 20. centrum w portfolio spółki. Zróżnicowanie i kompleksowość oferty zapewni około 300 najemców. Pod jednym dachem znajdzie się 40 wielko i średnio powierzchniowych sklepów, 220 butików, 40 restauracji i kawiarni. Przestrzeń handlowa będzie uporządkowana w strefach: moda, sport, akcesoria, hipermarket i wyposażenie domu, gastronomia, rozrywka i rekreacja, usługi. Nowatorski koncept architektoniczny przewiduje przestronne przestrzenie wspólne, w tym ogród zimowy, amfiteatr, forum, rotundę. Parking jest planowany na 3,3 tys. miejsc.