Echo Investment: WiFi to w galerii handlowej konieczność

Galeria Echo

Galeria Echo

Według przedstawicieli firmy Echo Investment, bezpłatny dostęp do internetu w centrum handlowym to coraz bardziej powszechna i pożądana funkcjonalność. Tego typu udogodnienia korzysta bowiem coraz więcej klientów.

– Klienci nowoczesnych centrów handlowo-rozrywkowych oczekują bezprzewodowego internetu. Cenią sobie swobodę dostępu do informacji, chętnie też „meldują się” w naszych galeriach korzystając z popularnych serwisów społecznościowych. Jest dużo praktycznych zastosowań sieci wi-fi w centrum handlowym. Nasze centra, na przykład Galeria Echo w Kielcach, prowadzi wiele akcji społecznych, w przypadku których dostęp do sieci jest niezbędny. Przykładem jest m.in. bardzo popularna akcja rejestracji pacjentów do serwisu Zintegrowany Informator Pacjenta czy Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Dzięki bezprzewodowemu łączu internetowemu klienci w naszych obiektach mogą ponadto na bieżąco komentować aktualne wydarzenia, obserwować najnowsze informacje dotyczące oferty handlowej, aktualnych promocji czy planowanych atrakcji w galeriach – mówi w rozmowie z Retailnet Wojciecha Knawa, dyrektora Działu Zarządzania Nieruchomościami w Echo Investment.

Często też sami najemcy oferują własne darmowe połączenie z internetem dla swoich klientów.

– Jeśli chodzi o udostępnianie wi-fi przez naszych najemców, to z reguły wygląda to tak, że łącze jest udostępnianie przez lokale w strefie food court (np. McDonald’s czy KFC). W pozostałych rejonach obiektu, do dyspozycji jest wi-fi udostępniane przez galerię – twierdzi Wojciecha Knawa.

Do płynnego korzystania z wi-fi w dużych obiektach jak Galeria Echo, Pasaż Grunwaldzki czy Galaxy, wystarczy średnia prędkość na poziomie 5 Mb/s, w wielu wypadkach sieć umożliwia też korzystanie z prędkości około 10 Mb/s. To profesjonalne rozwiązania sieciowe, które gwarantują odpowiednią przepustowość łącza, z uwagi na dużą liczbę jednoczesnych użytkowników. Koszty wi-fi są negocjowane indywidualnie dla każdego z naszych obiektów, dlatego są zróżnicowane, ale i konkurencyjne. Są one składnikiem budżetu opłat wspólnych – dodaje.

Z projektami obiektów Echo Investment będzie można zapoznać się podczas Shopping Center Forum 2015 na stoisku 1.2.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016