Douglas: rynek perfumeryjny w Polsce u progu poważnych zmian

Agnieszka Mosurek- Zava

Agnieszka Mosurek- Zava, Douglas

Rozwój sprzedaży internetowej jest naturalnym trendem w światowym handlu i Polska w niczym nie odbiega w tej tendencji od innych krajów rozwiniętych – mówi w rozmowie z Retailnet Agnieszka Mosurek-Zava, prezes Douglas Polska.

Jak z perspektywy przychodów Douglas ocenia Pani rynek perfumeryjny w Polsce?

Agnieszką Mosurek-Zava: – Udało nam się w ostatnim dziesięcioleciu wspólnie z innymi perfumeriami zbudować bardzo dobre podstawy do rozwoju sektora kosmetyków luksusowych w Polsce. Dziś jesteśmy jednym z bardziej liczących się rynków w Europie, ale porównując dane udziałów kosmetyków luksusowych w całym rynku kosmetycznym w Polsce jest jeszcze dużo pracy przed nami. Oczywiście innym kluczowym czynnikiem dalszego rozwoju naszej branży jest poziom zamożności polskiego społeczeństwa.

Douglas decyduje się na otwarcia w swoich perfumeriach innych marek typu shop-in-shop. Czy możemy spodziewać się dalszego rozwoju tego trendu w 2015?

– Z pewnością. Polacy są bardzo zainteresowani nowymi trendami i są otwarci na nowości. Dużo podróżują, interesują się markami obecnymi w kultowych miejscach na mapie retailu na świecie i dlatego wiele nowych marek, z którymi udało nam się nawiązać współpracę w ostatnich latach zyskało szybko uznanie w oczach Polaków. Wiele z tych marek doskonale wpisało się w naszą koncepcję perfumerii typu House of Beauty, jak choćby marka Laura Mercier, Giorgio Armani Cosmetics czy MAC lub Bobbi Brown.

Firma dynamicznie rozwija też sprzedaż za pośrednictwem sklepu online. Czy tego typu kanał sprzedaży zyskuje regularnie większe zainteresowanie klientów?

– Rozwój sprzedaży internetowej jest innym naturalnym trendem w światowym handlu i Polska w niczym nie odbiega w tej tendencji od innych krajów rozwiniętych. Naszą ogromną przewagą jest połączenie sprzedaży internetowej ze stacjonarną czyli tzw. wielokanałowość. Internet ułatwia dostęp do kosmetyków luksusowych klientom ceniącym sobie szeroki wybór produktów z gwarancją oryginalności, a jednocześnie korzystających z usług dostępnych w sklepach stacjonarnych, jak pakowanie na prezent i dołączanie próbek do zakupów. Klient perfumerii Douglas.pl ma do wyboru blisko 20 tysięcy produktów ponad 220 marek, wśród których około 70 jest na wyłączność. Wprowadzamy też innowacyjne rozwiązania, np. cyfrową analizę kolorystyczną skóry, dzięki której kobiety mogą dopasować idealnie podkład do makijażu.

Którzy klienci głównie kupują w e-sklepie? Mieszkańcy największych miast czy małych miejscowości, w których brakuje jeszcze perfumerii Państwa sieci?

– Klientami sklepu internetowego są obie grupy. Zarówno osoby, które ze względu na ograniczony czas i swoje preferencje wybierają zakupy w internecie, jak i osoby korzystające z szerokiego asortymentu tego sklepu, gdyż w ofercie internetowej znajdują się prawie wszystkie marki, łącznie z najbardziej selektywnymi.

Rozmawiał Marcin Markowski

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016