Urosły wyniki outletów Factory

Centrum Factory, Neinver

Sieć centrów wyprzedażowych Factory wypracowała w 2014 roku rekordowe wyniki. W minionym roku wzrost sprzedaży we wszystkich centrach Factory wyniósł 20 proc., a odwiedzalność wzrosła o 10 proc.

Pięć centrów w czterech największych miastach Polski: Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu i w Krakowie odwiedziło 13 mln klientów. To o ponad 1 mln więcej niż rok wcześniej. Rośnie również popularność Factory wśród marek zainteresowanych sprzedażą swoich kolekcji w outletach.

Kluczowe wyniki w górę

Najwięcej nowych klientów, bo aż 33 proc. więcej niż w roku ubiegłym, zyskało Factory Annopol –centrum otwarte w marcu 2013 na warszawskiej Białołęce. W tym samym czasie sprzedaż wzrosła o 58 proc. Obecnie centrum skomercjalizowane jest w 100 proc. Drugi wynik w tej kategorii zanotowało Factory Kraków w podkrakowskiej Modlniczce. Tam zakupy zrobiło o 8 proc. klientów więcej, a wartość sprzedaży wzrosła o 25 proc.

– Rosnąca popularność naszych outletów to efekt udanego połączenia wielu działań, ale i trendów, obserwowanych na polskim rynku – mówi Magdalena Chachulska – Asset Management Director Neinver. Wkładamy wiele wysiłku zarówno w utrzymanie stałych klientów jak i w pozyskiwanie nowych. Udaje się to dzięki nowym formatom akcji prosprzedażowych, np. weekendom tematycznym, Stylowemu Recyklingowi, czy wyróżniającym się kampaniom reklamowym.

– Widzimy, że Polacy skrupulatnie planują swoje wydatki, robiąc zakupy w coraz bardziej przemyślany sposób. W ciągu dwóch lat zwiększyliśmy odwiedzalność i sprzedaż o ponad 1/3. Kolejny czynnik to bardzo dobre lokalizacje centrów Factory. Po 12 latach obecności marki na rynku w Polsce kluczowe wskaźniki cały czas rosną. Dowodem tego może być np. coraz lepszy wskaźnik sales density dla tak dojrzałego obiektu jak Factory Wrocław – dodaje Chachulska.

5 outletów i 472 sklepy

Sieć marki Factory w Polsce to dzisiaj 5 centrów z 472 sklepami. Ceny w Centrach Outlet Factory są zawsze obniżone od 30 proc. do 70 proc. W czasie specjalnych rozprzedaży promocje sięgają nawet 90 proc. Łącznie powierzchnia handlowa wszystkich centrów Factory wynosi 84, 5 tys. mkw.

Na polskim rynku centra Factory obecne są od 2002 roku, kiedy Neinverotworzył pierwsze centrum wyprzedażowe w Polsce – Factory Warszawa Ursus, rozbudowywane dzisiaj o kolejne 6 tys. mkw. powierzchni handlowej.

Pod marką Factory, Neinver wprowadził koncepcję centrów outlet do Hiszpanii i Polski, od lat pozostając liderem na tych rynkach. Firma jest także drugim co do wielkości operatorem centrów outlet w Europie.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska