facebook e-commerce
Shutterstock

Korzystanie z nowego systemu ma pomóc firmom w szybszym i bardziej trafnym dotarciu do odbiorców, a zarazem obniżyć koszty reklamy.

Punktacja Facebooka

Wynik trafności jest obliczany na podstawie pozytywnych i negatywnych opinii grupy docelowej. Im pozytywniejsza reakcja ze strony użytkowników, tym wynik jest wyższy. Interakcja może polegać np, na obejrzeniu spotu udostępnionego przez reklamodawcę.

Im częsciej użytkownicy klikną na opcję: “ukryj” lub “zgłoś,” odmawiając obejrzenie danej reklamy, wynik będzie niższy.

Reklamy otrzymują punkty w skali od 1 do 10, które będą aktualizowane, gdy pojawi się interakcja lub informacja zwrotna ze strony użytkowników.

Facebook statistics

Jednak trafność wyników nie powinna być wykorzystywana jako podstawowy wskaźnik sukcesu czy porażki danej reklamy na portalu społecznościowym. Nadal najważniejszym czynnikiem sukcesu reklamy jest napędzanie sprzedaży.

Jeśli właściciel pizzerii chce uruchomić kampanię, która ma na celu zwiększenie zamówień za pośrednictwem strony internetowej, osiągnięcie pożądanego rezultatu – w tym przypadku wzrost sprzedaży on-line – jest ostatecznie ważniejsze niż wynik punktacji. Jeśli wynik nie jest wysoki, ale reklama działa, sprzedawca może nie zdecydować się na żadne zmiany.

Wyższa konwersja

Zrozumienie jak działają punkty przyznawane przez Facebook pozwoli reklamodawcom przede wszystkim zmniejszyć koszt dotarcia do większej liczby osób. Firmy biorące pod uwagę znaczenie nowej punktacji w optymalnym kreowaniu kampanii, mogą zapewnić sobie wyższą konwersję sprzedaży.

Funkcja pomoże firmom testować różne opcje przed uruchomieniem kampanii lub udoskonalić kampanię już istniejącą w sieci. Dzięki niej firmy będą mogły sprawdzić reakcję różnych grup odbiorców.

Na całym świecie, nowy system został wprowadzony w ubiegłym tygodniu. Nowa funkcja widoczna jest w zakładce raportowania reklamy a także za pośrednictwem ogłoszeń API. Aby sprawdzić wyniki danej reklamy, należy wejść na zakładkę menedżera reklam i dodać punktację trafności do raportu reklamy.