pinterest sprzedaż online

Pinterest stanie się niedługo nie tylko siecią społecznościową, na której znaleźć można fotograficzne inspiracje, ale również platformą sprzedażową.

Produkty promowane na Pinterest będzie można nabywać bezpośrednio w serwisie, za pomocą nowego przycisku „kup” – wynika z artykułu na portalu Re/Code, opartego na rozmowie z anonimowym informatorem „zaznajomionym z tematem”. Nowa opcja miałaby zostać wprowadzona za trzy do sześciu miesięcy. Według niektórych źródeł, początkowo będzie to funkcja pilotażowa, wprowadzona w okrojonym zakresie.

Pinterest w social commerce

Twórcy platformy społecznościowej opracowują obecnie nową funkcję związaną z e-commerce. Marketerzy będą mogli korzystać z niej, by zwiększać sprzedaż produktów promowanych na Pinterest. Użytkownicy będą mogli zamawiać produkty i płacić za nie bez konieczności opuszczania serwisu czy aplikacji.

Obecnie z Pinteresta korzysta 70 milionów użytkowników miesięcznie. Udostępniają i przypinają głównie zdjęcia jedzenia, mebli i ubrań. Od momentu, gdy serwis zyskał na popularności, eksperci przewidywali, że w pewnym momencie z wirtualnej tablicy korkowej przekształci się on w platformę sprzedażową.

Większe obroty sklepów internetowych

W międzyczasie twórcy platformy skupili się na rozwoju usług reklamowych. W maju 2014 roku wprowadzili sponsorowane posty, opcję dostępną dla kilku wielkich sieci. Platforma ma też jednak ogromny potencjał sprzedażowy. Jej użytkownicy, udostępniając zdjęcia konkretnych produktów, wykazują zainteresowanie nimi, co może przełożyć się na chęć zakupu. Umożliwienie takiej opcji w sposób bezpośredni może przyczynić się do zwiększenia obrotów sprzedawców internetowych.

Pinterest nie odniósł się na razie do medialnych doniesień dotyczących planów wejścia na rynek e-commerce. Wiadomo jednak, że aby umożliwić kupowanie produktów, Pinterst zawrze wkrótce umowę o współpracy ze startupem Stripe, który zajmuje się pośredniczeniem w transakcjach onine. Firma ta zawarła już podobne umowy z Facebookiem i Twitterem.

Facebook i Twitter mobilizują

Nie wiadomo na razie, czy usługi reklamowe i sprzedażowe Pinterstu będą ze sobą zintegrowane. Spekuluje się jednak, że sprzedawcy, którzy zastosują przycisk „kup” będą mogli również promować zdjęcia konkretnych produktów w serwisie, na podobnej zasadzie jak marki płacą sprzedawcom, by zamieszczały ich produkty w widocznych miejscach w salonach sprzedaży.

Pinterest jest kolejną platformą społecznościową, która wchodzi na rynek e-commerce. Przyciski „kup” testują już Facebook i Twitter. Fakt ten mógł zmobilizować zarząd Pinteresta do przyspieszenia procesu wprowadzenia podobnej funkcji.