scf partnerzy

Przełomowe wydarzenie w historii Shopping Center Forum. Partnerami merytorycznymi najbliższej edycji wydarzenia będą największe organizacje branżowe z Niemiec i Wielkiej Brytanii.

– Od lat obserwujemy wzrost sprzedaży w internecie. Pomimo tego, popyt na powierzchnie handlowe wciąż jest silny. Rozwój e-commerce w żadnym wypadku nie oznacza więc końca tradycyjnych sklepów i galerii handlowych. Niewątpliwie powoduje jednak pewne zmiany na tym rynku, które wynikają m.in. z innych zachowań konsumenckich – mówi redakcji Retailnet Klaus Striebich szef Niemieckiej Rady Centrów Handlowych, a jednocześnie dyrektor zarządzający Działu Wynajmu ECE Projektmanagement GmbH.

Model omni-channel

Podobnego zdania jest Edward Cooke z British Council of Shopping Centres, także gość i prelegent SCF 2015 Winter Edition.

– Gdy kilkanaście lat temu zaczęły się upowszechniać zakupy przez internet, branżę handlu detalicznego i właścicieli centrów handlowych ogarnął lęk przed tym, że sprzedaż stacjonarna przejdzie do historii, a handel będzie się odbywał wyłącznie za pośrednictwem internetu. Dziś już wiemy, że wszystkie kanały sprzedaży stanowią dla siebie uzupełnienie, a najskuteczniejszym modelem sprzedaży jest omni-channel – twierdzi Edward Cooke.

Przedstawiciele brytyjskiej i niemieckiej Rady Centrów Handlowych na konferencji będącej częścią zimowej edycji Shopping Center Forum 2015 opowiedzą m.in. o tym, jak zmieni się rynek centrów handlowych w dobie sprzedaży wielokanałowej. Klaus Striebich wygłosi prelekcję m.in. o modelach naliczania czynszu w świecie omni-channel, a Edward Cooke o cyfrowej przyszłość handlu.

Finansowanie projektów handlowych

German Council of Shopping Centers – Niemiecka Rada Centrów Handlowych (GCSC) reprezentuje interesy ponad 750 członkowskich firm działających na rynku centrów handlowych, nieruchomości handlowych takich jak: operatorzy i deweloperzy centrów handlowych, firmy zajmujące się analizowaniem rynku, finansowaniem projektów, zarządzaniem obiektami, pracownie architektoniczne, przedstawiciele sieci handlowych, dostawcy usług dla sektora centrów handlowych, specjaliści d.s. marketingu. Firmy będące członkami GCSC reprezentują ważny sektor niemieckiej gospodarki i zatrudniają lub bezpośrednio współpracują z ok. 1 mln. osób.

British Council of Shopping Centres to organizacja działająca w branży handlu detalicznego, zrzeszająca ponad 400 członków. Są wśród nich zarówno detaliści, jak i deweloperzy oraz firmy dostarczające rozwiązania dla centrów handlowych. Głównym celem tej organizacji jest tworzenie sprzyjających warunków biznesowych dla swoich członków, a także wprowadzanie na rynek dobrych praktyk, podwyższanie standardów w branży, prowadzenie badań i analiz oraz działania lobbingowe na rzecz podmiotów zajmujących się handlem detalicznym.

Zimowa edycja Shopping Center Forum, konferencji skierowanej do sprzedawców wielokanałowych i deweloperów odbędzie się 3 marca 2015 roku w Warszawie.