Salon Ryłko
Salon Ryłko

Interesują nas miasta powyżej 60 tysięcy mieszkańców, a sklepy będziemy otwierać głównie w centrach handlowych – mówi w rozmowie z Retailnet.pl Konrad Grabski, kierownik ds. rozwoju sieci Ryłko, Brawo sp. z o.o.

Reatilnet: Jakie są założenia pod względem rozwoju sieci Ryłko w 2015 roku?

Konrad Grabski: Na chwilę obecną możemy potwierdzić około 25 inwestycji. Podobnie jak w latach ubiegłych planujemy nowe otwarcia oraz remonty istniejących sklepów. W najbliższym czasie otwarte zostanie siedem nowych sklepów: Atrium Copernicus (Toruń), CH Ogrody (Elbląg), Tarasy Zamkowe (Lublin), Galeria Sudecka (Jelenia Góra), Galeria Askana (Gorzów Wielkopolski), CH Wileńska (Warszawa), Forum (Gliwice). Dodatkowo planujemy powiększyć flagowy sklep w Galerii Krakowskiej.

Czy udało się zrealizować zakładane plany w zeszłym roku?

W 2014 roku sieć sklepów Ryłko powiększyła się o 11 nowych lokalizacji. Dodatkowo dziewięć sklepów zostało powiększonych lub dostosowanych do aktualnej wizualizacji.

Czy sklepy otwieracie tylko w galeriach, czy również w innych obiektach handlowych?

Sieć sprzedaży rozwijana jest głównie przez sklepy detaliczne otwierane głównie w centrach handlowych. Posiadamy dwa sklepy typu outlet jednak nie rozwijamy tego kanału sprzedaży.

Jakie miasta szczególnie was interesują?

Interesują nas miasta powyżej 60 tys. mieszkańców jednak nie jest to jedyny współczynnik brany pod uwagę przy podejmowaniu decyzji.

Jaka jest średnia powierzchnia sklepu?

Wielkość sklepu dostosowana jest do potencjału sprzedażowego miasta i obiektu handlowego. Największe sklepy o powierzchni około 150 mkw. otwierane są w najlepszych obiektach handlowych. W pozostałych lokalizacjach średnia wielkość sklepu oscyluje w granicach 100-120 mkw.

Czy oprócz Polski planujecie rozwijać sieć na innych rynkach?

Aktualnie skupiamy się na rozwoju sieci sklepów firmowych na terenie kraju jednak nie wykluczamy możliwości otwarcia kilku sklepów poza granicami Polski.

Ryłko produkuje i sprzedaje obuwie oraz galanterię skórzaną. Obecnie w ramach sieci działa ponad 100 sklepów dostępnych w całej Polsce.