paypal odroczone płatności

Z najnowszych badań przeprowadzonych przez Ipsos na zlecenie PayPal, wynika, że spośród obcokrajowców za pośrednictwem polskich e-sklepów najczęściej kupują Niemcy, a najchętniej wybieranymi produktami są odzież, obuwie oraz akcesoria.

Dzięki usłudze e-commerce, przedsiębiorcy w Polsce i na całym świecie mogą rozwijać swój eksport i stać się integralną częścią globalnego rynku, który do 2018 roku będzie obejmował swym zasięgiem już 130 milionów konsumentów transgranicznych.

Model cross-border

Według danych PayPal, polskie marki są atrakcyjne nie tylko dla zachodnich sąsiadów, ale także dla klientów z Wielkiej Brytanii oraz Rosji, stanowiących odpowiednio 24% i 20% wszystkich e-konsumentów.

“Wszystkim działającym w branży e-commerce zależy na tym, by móc się rozwijać i napotykać na swojej drodze jak najmniej przeszkód. W tym celu, potrzebna jest większa przejrzystość usług i możliwości znoszenia kolejnych barier. Właśnie dlatego, od kilku lat transgraniczny e-handel w Polsce rozwija się doskonale” – mówi Damien Perillat, Dyrektor Zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej.

“Jesteśmy bardzo zadowoleni mogąc wspierać rozwój ekonomiczny polskiego rynku oraz przedsiębiorców, umożliwiając im dotarcie do milionów konsumentom poprzez bezpieczną, globalną platformę, obejmującą już 203 rynki oraz 26 walut” – dodaje.

Ulubione kategorie sklepów online

Niemieccy e-konsumenci kupują na rynkach zagranicznych przede wszystkim odzież, obuwie oraz akcesoria (36%). Tę samą kategorię wybiera 33% angielskich klientów online i 56% rosyjskich.

Drugą, popularną wśród Niemców oraz Rosjan kategorią produktów jest elektronika (komputery/tablety/urządzenia mobilne i peryferyjne). W ciągu ostatnich 12 miesięcy na zagraniczne e-sklepy trafiło w tym celu odpowiednio 17% oraz 40% użytkowników. Brytyjczycy preferują zakupy produktów do pielęgnacji i kosmetyków (19%).

zakupy online

W odniesieniu do trzeciej kategorii, w której klienci nabywali produkty z kategorii zabawek i hobby oraz rozrywki i edukacji (fizyczne przedmioty), największy odsetek stanowią Rosjanie (35%).

Bezpłatna przesyłka kluczem e-zakupów

Wymienieni wyżej konsumenci posiadają te same obawy dotyczące kosztów przesyłki, które znacząco wpływają na decyzje dotyczącą dokonania zakupów za granicą.

Ponad połowa konsumentów (Niemcy 54%, Wielka Brytania 54%, Rosja 49%), przyznaje, że koszty dostarczenia przesyłki często powstrzymują ich przed zakupem z innego kraju. 41% Anglików, 27% Niemców i 51% Rosjan twierdzi, że darmowa przesyłka przekonałaby ich do dokonania zakupów.

zakupy online PayPal

Duża grupa internautów zakłada, że bezpłatna przesyłka i zwrot są niezbędne w przypadku zakupów transgranicznych (Niemcy 37%, Wielka Brytania 44%, Rosja 56%). PayPal już teraz pomaga sprostać tym oczekiwaniom w ramach wprowadzonej niedawno w Polsce usługi Zwrotu Kosztów Odesłania Przedmiotu PayPal.

Badanie analizujące zwyczaje kupujących poprzez zagraniczne strony internetowe, objęło ponad 17,500 konsumentów w 22 krajach pokazując najlepsze rozwiązania dla międzynarodowego segmentu e-commerce.