inpost paczkomaty

Konsumenci wybierający ten typ wysyłki zamówili w zeszłym roku o 17% paczek więcej niż w roku 2013. Rekord wydań w ciągu jednego dnia padł w grudniu 2014 roku. Za pomocą automatów nadano i odebrano wtedy 512 paczek, średnio co 3 minuty.

Rosnąca popularność paczkomatów

„Ograniczone opcje dostawy są jednym z najczęstszych powodów rezygnacji z zakupów dla 73% kupujących. Nie dziwi nas więc rosnąca popularność paczkomatów, które jako jedyne gwarantują terminowość dostaw, a także wygodny odbiór zamówienia” – mówi Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl, właściciela sieci Paczkomatów InPost.

InPost paczkomaty
Paczkomaty InPost

Także statystyki firmy potwierdzają rosnącą popularność automatów wśród konsumentów. Co istotne, aż 58% paczek odbieranych jest poza standardowymi godzinami pracy lokali usługowych – są dostępne przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu, a odbiór przesyłki za ich pośrednictwem zajmuje tylko kilkanaście sekund.

Innowacyjne e-przesyłki

Wśród technicznych usprawnień, wprowadzonych przez firmę w 2014 roku, można wymienić m.in. zainstalowane we wszystkich automatach czytniki kart płatniczych, z których istotna część umożliwia płatności zbliżeniowe. Spółka postawiła także na rozwój usługi zwrotów – za pomocą samoobsługowych urządzeń możliwy jest zwrot towarów do większości e-sklepów bez jakichkolwiek opłat (serwis Szybkiezwroty.pl).

Istotnym czynnikiem wpływającym na pozycję paczkomatów InPost na rynku polskim miała strategiczna współpraca z portalem Allegro. Teraz w opcjach przesyłki każdy e-sprzedawca, korzystający z największej platformy e-commerce w naszym kraju, może dodać nowe możliwości: Allegro Paczkomaty InPost i Allegro Polecony InPost.

Jest to najtańsza dostępna forma dostawy – zarówno w odniesieniu do listu poleconego (3,94 zł), jak i paczki (7,99 zł). W każdej z tych opcji klienci mają zagwarantowany darmowy zwrot kupionego towaru.

Dostawę za pomocą Paczkomatów umożliwia obecnie blisko 6,5 tys. e-sklepów na świecie (m.in. Merlin, MediaMarkt, Saturn, Gandalf.com.pl, Answear.com) oraz 30 tys. sprzedawców oferujących swoje produkty na Allegro.

Ekspansja na kluczowe rynki e-commerce

Według badań Grupy Integer.pl, z automatów skorzystało już ponad 20 milionów klientów, a 98% paczek jest gotowych do odbioru w ciągu 24 godzin od nadania. Aż 98% użytkowników deklaruje chęć ponownego skorzystania z usługi, a 97% z nich poleca je znajomym.

Paczkomaty InPost są już dostępne na 22 międzynarodowych rynkach. Oprócz Polski kraje w których można z nich korzystać to Australia, Chile, Wielka Brytania, Włochy, Francja, Irlandia, Islandia, Litwa, Łotwa, Ukraina, Estonia, Rosja, Cypr, Słowacja, Malezja, Czechy, a także Kolumbia, Arabia Saudyjska, Kostaryka, Salwador oraz Gwatemala.

Na całym świecie funkcjonuje – w różnych modelach biznesowych – ponad 4 tys. paczkomatów. Spółka Integer.pl planuje instalację kolejnych 6 tys. terminali na terenie Europy, Azji, obu Ameryk, a także na Bliskim Wschodzie i w Afryce.