Criteo rozszerza zakres retargetingu

Criteo, firma technologiczna zajmująca się marketingiem efektywnościowym, rozszerza możliwości reklamy na urządzeniach przenośnych z wykorzystaniem dynamicznych reklam produktowych Facebook.

Ponieważ użytkownicy chętniej korzystają z urządzeń mobilnych niż stacjonarnych, reklamodawcy Criteo są teraz w stanie wykorzystać działania marketingowe Facebook Exchange na dotarcie do użytkowników Facebooka na ich smartfonach.

Inteligentne kampanie RTB

Criteo wykorzystuje możliwości Criteo Engine aby dostarczyć rekomendacje i inteligentne kampanie w modelu Real-Time Bidding (RTB) na każdym urządzeniu, z którego użytkownik loguje się do Facebooka, włączając w to smartfon, tablet i komputer stacjonarny.

„Menlook, partner strategiczny Criteo, był jednym z niewielu reklamodawców zaproszonych do testowania dynamicznych reklam produktów na Facebooku” powiedział David Nedzela, dyrektor e-commerce i marketingu w MenInvest (Menlook.com). „Cieszymy się, że staliśmy się częścią rozwiązania, które daje nam dostęp do efektywnej technologii, zoptymalizowanej dla urządzeń stacjonarnych i mobilnych” – dodaje Nedzela.

Rozliczenie kampanii prowadzonych przez Criteo będzie się odbywało w modelu cost-per-click, ale jak zawsze optymalizujemy działania tak, aby ich efektem była jak największa konwersja” – informuje Evigo.pl Kamila Pater, country manager Criteo na Polskę. „Obecnie rozwiązanie to jest wdrażane przez Criteo i Facebook dla wszystkich naszych klientów” – dodaje Pater.

Wyższa konwersja

Wyniki programu pilotażowego prowadzonego u wybranych reklamodawców Criteo, w tym sprzedawców online Menlook i Promod, wykazały, że średnia sprzedaż wygenerowana dzięki dynamicznym reklamom produktów stanowiła 6,2% całej sprzedaży. W porównaniu do wszystkich innych kampanii mobilnych łącznie, reklamy na stronach Facebooka wygenerowały 24,5% sprzedaży. Współczynnik konwersji był na poziomie innych kampanii mobilnych.

„Użytkownicy korzystają z mobilnej aplikacji Facebooka częściej, niż z jakiejkolwiek innej aplikacji. Jest to więc nieodzowna platforma dla sprzedawców, którzy chcą dotrzeć do swoich klientów” – komentuje Jonathan Wolf, dyrektor ds. produktu, Criteo. „Dzięki dynamicznym reklamom produktów, Criteo dostarcza spersonalizowane komunikaty użytkownikom we właściwym czasie i tym samym generuje sprzedaże post click i znaczący zwrot wydatków reklamowych dla naszych klientów.”

Criteo dostarcza spersonalizowane kampanie efektywnościowe. Firma zatrudnia ponad 1000 pracowników w 21 biurach w obu Amerykach, Europie i Azji, obsługujących ponad 6000 reklamodawców z całego świata. Criteo zbudowało także bezpośrednie relacje z ponad 8000 wydawców na całym świecie.