Sphinx powiększy się o 18 restauracji w 2015 roku

Restauracja Sphinx

Restauracja Sphinx

W 2015 roku Grupa Sfinks planuje uruchomić 18 restauracji sieci Sphinx. Na inwestycje związane z otwarciami i modernizacjami przeznaczy około 30 mln zł

– Kwota 30 mln zł zostanie przeznaczona na otwarcia nowych restauracji, odświeżenia i remonty istniejących punktów. Część tej kwoty będzie pochodzić z EBITDY, fit-outów, a także zewnętrznego finansowania – mówi redakcji Retailnet.pl Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska SA.

– Obecnie standardem dla restauracji Sphinx jest powierzchni 300 mkw. Praktycznie nie negocjujemy mniejszych lokalizacji, bo nie jesteśmy w stanie utrzymać zakładanych standardów. W tym roku widoczne będą otwarcia restauracji Sphinx w nowym koncepcie i zamykanie tych mniejszych lokali. Na pewno zostaną zamknięte 2-3 restauracje operatorskie gdzie kończą się umowy najmu – podkreśla Sylwester Cacek.

Nowe lokalizacje

Grupa Sfinks zakłada otwieranie restauracji zarówno w centrach handlowych, jak i przy głównych ulicach. – Obecnie mamy zawartych siedem umów najmu dla restauracji sieci Sphinx, a pięć jest już przygotowanych do podpisania. Negocjujemy kolejne żeby do końca marca mieć łącznie zawartych 18 umów na nowe lokalizacje – mówi Cacek.

Najbliższe otwarcia to Kołobrzeg (Galeria Hosso), dwa lokale w Warszawie (Błękitny Wieżowiec, ul. Puławska), Malbork, Wrocław, Kraków i Lublin (CH Tarasy Zamkowe). We Wrocławiu na dworcu PKP otworzymy największą restaurację Sphinx o powierzchni 1,2 tys. metrów kwadratowych – wyjaśnia prezes Sfinks Polska.

Sieć casual dining

– Ponadto mamy podpisaną jedną umowę najmu na 2016 rok i trzy kolejne negocjujemy. Na pewno otworzymy restauracje Sphinx w CH Posnania w Poznaniu. Rozmawiamy o lokalizacji w realizowanym przez firmę Ghelamco obiekcie Plac Vogla w Wilanowie, a także w Łomiankach, Zielonych Arkadach w Bydgoszczy, Atrium Copernicus w Toruniu i NoVa Park w Gorzowie Wielkopolskim – dodał Sylwester Cacek.

Sfinks Polska zarządza 107 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią 92 restauracji Sphinx (segment casual dining), 10 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 5 restauracjami Wook (segment casual dining). Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016