samsung looppay startup

Samsung zamierza zawalczyć z Apple o swoją część rynku płatności mobilnych. W tym celu firma przejęła amerykański startup LoopPay.

Firma Samsung Electronics zamierza wprowadzić na rynek własny portfel mobilny, dzięki któremu będzie mogła konkurować z Apple Pay. Przejęty przez Samsunga portfel mobilny LoopPay ma pomóc koncernowi stworzyć narzędzie, które zyska rynkową przewagę nad konkurencją.

Przewaga nad Apple Pay

LoopPay nie ukrywa, że powstał po to, by zagrozić pozycji Apple. Na stronie internetowej firmy znaleźć można podstronę, na której wymienione są wszystkie przewagi konkurencyjne startupu nad portfelem mobilnym Apple Pay. Jak wynika z tego zestawienia, LoopPay współpracuje z większą liczbą sprzedawców, jest możliwy do zainstalowania na większej liczbie smartfonów i obsługuje o wiele więcej kart oraz programów lojalnościowych.

lopppay startup apple pay
Porównanie LoopPay z Apple Pay

Mimo że na rynek płatności mobilnych weszło sporo poważnych graczy, takich jak Apple, Google czy eBay (PayPal), w Stanach Zjednoczonych klienci nadal niechętnie korzystają z transakcji zbliżeniowych za pomocą smartfonów.

Nowa technologia mobilna

Jest to częściowo spowodowane tym, że wielu sprzedawców niechętnie wprowadza odpowiednie terminale oraz oprogramowanie. Jak twierdzą przedstawiciele Samsunga, cytowani przez agencję Reuters, rozwiązania mobilne nie różnią się też zbytnio pod względem wygody, od zwykłych kart zbliżeniowych.

Technologia stosowana przez LoopPay ma mieć przewagę nad innymi, ponieważ umożliwia płatności mobilne na zwykłych terminalach, które obsługują płatności magnetyczne, a nie zbliżeniowe. A tego typu technologia funkcjonuje na ok 90% amerykańskich terminali.

Dostosować się do sprzedawcy

Samsung przejmie firmę LoopPay w całości i stanie się ona spółką zależną. Nie podano jednak szczegółów tansakcji. Wkrótce azjatycki gigant ma ujawnić więcej na temat planów wprowadzenia nowej funkcji. Ujawnił jednak, że nowa usługa będzie dostępna na najnowszej, wkrótce mającej wejść na rynek, serii smartfonów Galaxy.

Apple Pay z kolei zyskało ostatnio poważną konkurencyjną przewagę po tym, jak Biały Dom ogłosił, że ten właśnie portfel mobilny będzie obsługiwał transakcje amerykańskiego rządu. Obecnie Apple Pay obsługuje transakcje ponad dwóch tysięcy banków. Na rynek wprowadzona została we wrześniu 2014 roku. Umożliwia płatności mobilne jednym dotknięciem palca.

Jednak płatności zbliżeniowe portfelem Apple w sklepach stacjonarnych są możliwe tylko tam, gdzie zainstalowano terminale z technologią NFC. Tymczasem amerykańscy sprzedawcy niechętnie je wprowadzają. Ponadto niektóre sieci, takie jak Walmart, wprowadzają własny portfel elektroniczny CurrentC.