tedbaker beacony omnichannel

Pierwszy sklep, w którym wdrożono nowatorskie rozwiązanie, zlokalizowany jest w Westfield White City, jednym z największych centrów handlowo-usługowych w całej Wielkiej Brytanii.

Od strony technologicznej za projekt odpowiada firma Iconome, która wdrożyła już podobne rozwiązania m.in. w sieciach Hawes & Curtis, House of Fraser czy domach towarowych Bentalls.

Informacje wprost na smartfona

Jedyne co muszą zrobić klienci, to ściągnąć i zainstalować na swoich urządzeniach mobilnych darmową aplikację Iconeme i mieć włączony Bluetooth. Reszta dzieje się już automatycznie. W momencie, gdy klient pojawi się w pobliżu sklepu (urządzenie ma zasięg 50 metrów), albo do niego wejdzie, zamieszczone na manekinach beacony wyślą klientowi szczegółową informację o produktach, cenach, a także bezpośredni link do sklepu internetowego.

Władze spółki zapowiadają, że w przyszłości urządzenia beacon mają być systematycznie wprowadzane także w innych sklepach tej sieci, choć jak sami przyznają, dla części klientów pierwsze spotkanie z tego typu nowoczesnymi technologiami bywa „dziwne”.

Technologia w służbie omnichannel

House of Fraser, brytyjski gigant odzieżowy, z technologii VMBeacon opracowaną przez firmę Iconeme korzysta już od 2014 roku. Rozwiązanie iBeacon wykorzystuje do przesyłania danych technologię bluetooth (w porównaniu z WiFi, bluetooth zużywa znacznie mniej energii). Każdy nadajnik może być tak zaprogramowany, aby wysłać inne informacje.

W przypadku sklepów stacjonarnych klient otrzyma precyzyjne namiary na półkę, gdzie leży dany artykuł. Dzięki aplikacji można też przejrzeć zdjęcia produktów, zapisać je albo przesyłać znajomym za pośrednictwem portali społecznościowych. Technologia pozwala detalistom na przesyłanie komunikatów o przecenach, konkursach czy bonach rabatowych.

„Stale staramy się szukać sposobów na integracje innowacyjnych technologii z tradycyjnymi kanałami sprzedaży. Przede wszystkim ma to na celu ulepszenie obsługi klienta. Wraz z rosnącą popularnością technologii mobilnych musimy implementować tego typu rozwiązania w naszych sklepach” – mówi Andy Harding, dyrektor generalny House of Fraser.