smyk logo click-and-collect

Wczoraj, Grupa EM&F, właściciel Smyka, opublikowała wyniki finansowe za rok 2014. W segmencie e-commerce spółka odnotowała 25% wzrostu sprzedaży. Wyniki były szczególnie pozytywne dla e-sklepu smyk.com.

Rozwój e-commerce

Właśnie z powodu tak dobrych wyników prezes firmy, Krzysztof Rabiański zapowiedział, że w 2015 roku grupa będzie inwestować w sprzedaż omnichannel. „W przyszłym roku na pewno będziemy inwestować w e-commerce, ponieważ jako najszybciej rosnący segment, wymaga obsługi zarówno w logistyce jak i infrastrukturze” – mówi w rozmowie z Evigo Krzysztof Rabiański.

Jedną z nowości będzie upowszechnienie usługi click and collect w sieci Smyk. Obecnie z usługi click-and-collect można skorzystać tylko w trzech punktach Smyka.

„W roku 2015 chcemy też rozwinąć działalność Smyka o funkcję click and collect, wprowadzając punkty pick-up. Projekt będzie też kontynuowany w roku 2016. To rozwiązanie dobrze sprawdziło się w przypadku Empiku, dlatego chcielibyśmy podobne zastosować w Smyku” – mówi Rabiański.

Wsparcie sprzedaży online

Dostawy za pomocą modelu „Zarezerwuj i odbierz” są coraz bardziej popularne na całym świecie. W Wielkiej Brytanii na przykład, korzystała z nich ponad 2/3 konsumentów.

Umożliwianie konsumentom kupowania produktów online i osobistego odbioru w lokalnym punkcie, jest dla wielu sprzedawców jednym z podstawowych elementów strategii omnichannel.

Dzięki takiej usłudze klient ma pewność, że idąc do sklepu, zastanie w nim produkt, którego poszukuje. Z kolei sieci handlowe mogą wykorzystać zaplecze w postaci sklepów stacjonarnych, do wsparcia sprzedaży online.

Rozwiązanie to sprawia, że towar zamówiony przez internet trafia do klienta wcześniej niż przesyłka kurierska. Choć z drugiej strony nie zawsze jest to rozwiązanie szybsze niż zwykła wizyta w sklepie stacjonarnym.

W Polsce, usługę tę wprowadzili już między innymi sklepy Rossman, RTV EURO AGD i Tesco a także merlin.pl i answear.com.

współpraca Wojciech Wojnowski

Tekst ukazał się pierwotnie w portalu Evigo.pl