Salon Reserved w Niemczech
Salon Reserved w Niemczech

W 2015 roku otworzymy od 8 do 10 sklepów marki Reserved w Niemczech. Natomiast w ciągu trzech lat powstanie około 30 punktów sprzedaży – mówi redakcji Retailnet.pl Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP.

Obecnie działają cztery sklepy marki Reserved w Niemczech (Recklinghausen, Stuttgart, Brema, Hannover).

Niemieckie salony flagowe

– W Niemczech handel detaliczny jest skupiony na ulicach, a nie w galeriach co jest charakterystyczne dla państw Europy Środkowo – Wschodniej. Dlatego otworzymy trzy sklepy przy ulicy. W tym roku ruszy flagowy salon Reserved o powierzchni 3,3 tys. mkw. w Stuttgarcie, zaś w 2016 w Berlinie (2 tys. mkw.) i Mannheim (2,4 tys. mkw.) – podkreśla wiceprezes zarządu LPP.

– Niemcy to bardzo interesujący dla nas rynek. Z jednej strony konkurencyjny, wymagający, a z drugiej obiecujący. Zdecydowaliśmy się na wejście i rozwój ze względu na demografię i siłę nabywczą klientów – wyjaśnia Przemysław Lutkiewicz.

Rozwój koncernu LPP

Obecnie sieć detaliczna LPP liczy 1516 salonów, a wzrost powierzchni sprzedaży w całym 2015 r. prognozowany jest na około 21 proc. Od 13 lat salony LPP obecne są w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, a w 2014 roku marką Reserved spółka zadebiutowała na rynku niemieckim oraz w Chorwacji. W lutym 2015 r. LPP uruchomiło swój pierwszy pozaeuropejski salon Reserved w Egipcie.

Salon Reserved w Niemczech
Salon Reserved w Niemczech

Centrala firmy znajduje się w Gdańsku, jej filia – w Krakowie. W Pruszczu Gdańskim LPP stworzyło jedno z największych i najnowocześniejszych w tej części Europy Centrów Dystrybucyjnych, którego powierzchnia po obecnie trwającej rozbudowie wyniesie 66 tys. mkw. LPP posiada także biuro w Szanghaju, a z początkiem 2015 r. funkcjonować zaczęła nowa placówka przedstawicielska firmy w Dhace, stolicy Bangladeszu. LPP tworzy ponad 18 tys. miejsc pracy.

Marki spółki LPP nominowane są do kilku nagród SCF Retailer’s Award 2015 w kategoriach: Young Fashion Retailer of the Year, Best Expansion Retailer of the Year i Fashion Retailer of the Year. Do nagrody The Best Manager of the Year nominowany jest także Jacek Szołoch odpowiadający za rozwój salonów LPP.