Costa Coffee planuje otwarcie kolejnych kawiarni

Costa Coffee

Costa Coffee

Spółka CHI Polska, właściciel sieci kawiarni Costa Coffee, chce umocnienia swojej pozycji na rynku i zapowiada dalszą ekspansję w całym kraju.

Na luty 2015 roku spółka zaplanowała otwarcie trzech nowych kawiarni Costa Coffee. Tym samym, do końca miesiąca firma będzie zarządzała siecią 108 lokali w 18 miastach Polski. Wraz z kontynuacją procesu rebrandingu, w nadchodzącym roku finansowym otwartych zostanie 6-7 nowych lokali. Spółka zamknie 2015 rok, mając w portfolio ok. 115 kawiarni Costa Coffee i ok. 220 maszyn Costa Express.

Nowe kawiarnie Costa Coffee

Na luty 2015 r. CHI Polska zaplanowała otwarcie trzech nowych kawiarni Costa Coffee, rozpoczynając tym samym rok intensywnej ekspansji. W połowie miesiąca ruszył lokal przy ul. Żaryna w Warszawie. Kawiarnia licząca 140 mkw. z ogródkiem sezonowym o powierzchni 25 m kw. zlokalizowana jest w kompleksie biurowym Harmony Office Center. Lokal otwarty 7 dni w tygodniu został uruchomiony również z myślą o kilku tysiącach mieszkańców pobliskich osiedli.

 

Ponadto, do końca miesiąca otwarte zostaną jeszcze dwie nowe kawiarnie. Wśród nich znajdzie się drugi punkt Costa Coffee w podziemiach przy stacji Metra Centrum w Warszawie, przy wejściu od strony Rotundy. Zostanie także uruchomiona licząca 120 mkw. kawiarnia zlokalizowana na parterze centrum handlowego Magnolia Park we Wrocławiu ‒ pierwszy lokal Costa Coffee w tym mieście. Do końca bieżącego miesiąca spółka będzie zatem zarządzała siecią 108 lokali w 18 miastach Polski.

Kawiarnia Costa Coffee

Kawiarnia Costa Coffee

‒ W tym roku stawiamy na zdecydowane przyspieszenie ekspansji. Widzimy ogromny potencjał w polskim rynku, dlatego w nadchodzącym roku finansowym, rozpoczynającym się dla nas już w marcu, otworzymy ok. 6-7 nowych lokali. Będą to punkty przy kluczowych ulicach handlowych, w centrach handlowych, w biurowcach, ale także na osiedlach mieszkaniowych ‒ obserwujemy bowiem, że rosnąca liczba Polaków chce wyjść na kawę w pobliżu domu. Testować będziemy także nowy format kawiarni w mniejszych miejscowościach, liczących ok. 100 tys. mieszkańców. Już niebawem istotnie rozszerzymy też portfolio produktów w zgodzie z najnowszymi trendami – mówi Andrzej Jackiewicz, dyrektor zarządzający CHI Polska.

Harmonogram prac rebrandingowych

CHI Polska realizuje równolegle proces rebrandingu ‒ gruntownej przebudowy kawiarni coffeeheaven na Costa Coffee. Obecnie finalizowane są zmiany m.in. w stołecznych lokalach.
Do końca lutego wszystkie kawiarnie CHI Polska w Warszawie i Łodzi funkcjonować będą pod marką Costa Coffee. Następnym krokiem będzie rebranding w kolejnych miastach Polski m.in. Krakowie, Wrocławiu czy Poznaniu. Zakończenie procesu planowane jest na przełom października i listopada 2015 r. ‒ wówczas wszystkie kawiarnie w Polsce działać będą pod szyldem Costa Coffee.

Oprócz największej w Polsce sieci kawiarni, CHI Polska zarządza także siecią niemal 170 maszyn vendingowych Costa Express, które znajdują się m.in. na stacjach paliwowych Shell. W ciągu pięciu lat firma potroi liczbę punktów vendingowych do 550-600 lokalizacji.

Polska jest drugim pod względem wielkości rynkiem w Europie, na którym obecna jest marka Costa Coffee i plasuje się na pozycji wicelidera zaraz za Wielką Brytanią ‒ rodzimym państwem marki. W skali globalnej Polska (106 kawiarni) znajduje się na 4. pozycji za Wielką Brytanią (1800), Chinami (340) i Indiami (110). Według danych firmy badawczej Allegra Strategies, w Polsce na 1 mln mieszkańców przypada 12 kawiarni markowych. W innych krajach europejskich liczba ta rośnie do 25. Rekord bije z kolei Wielka Brytania, gdzie na 1 mln mieszkańców przypada 85 kawiarni.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016