Gemini Park Tychy: centrum handlowe nowej generacji

Gemini Park Tychy

Gemini Park Tychy

Gemini Holding, krakowski deweloper zajmujący się budową oraz zarządzaniem nieruchomościami komercyjnymi, przygotowuje się do realizacji trzeciej już w swoim portfolio inwestycji – Centrum Handlowego Gemini Park Tychy.

Trwają przygotowania do rozpoczęcia kolejnej, trzeciej inwestycji handlowej pod szyldem Gemini Park – tym razem w liczących ponad 100 tysięcy mieszkańców Tychach, jednym z głównych miast Aglomeracji Śląskiej. Inwestycja zakłada powstanie wielkopowierzchniowego obiektu handlowego w wysokim standardzie, liczącego około 36 tys. mkw. powierzchni najmu.

W obiekcie swoje miejsce znajdzie przeszło 130 lokali handlowych, gastronomicznych, punktów usługowych, które zapełnią zarówno znane i popularne sieci handlowe, jak i lokalni przedsiębiorcy, którzy stanowić będą o oryginalności tenant mix i wyróżniać go spośród lokalnej konkurencji.

Debiut projektu na SCF

Po raz pierwszy prezentacja najnowszego projektu spółki Gemini Holding miała miejsce podczas jesiennej edycji targów Shopping Center Forum 2014, a jego uroczysta inauguracja odbyła się podczas międzynarodowych targów branżowych MAPIC 2014 w listopadzie ub. r. w Cannes.

– Udział w targach i konferencjach branżowych jest dla nas niezwykle istotny, zwłaszcza w kontekście nowych inwestycji. To czas wytężonej pracy i wielu spotkań biznesowych, w trakcie których pozyskujemy partnerów do naszych projektów oraz zyskujemy cenną wiedzę o aktualnych trendach i tendencjach w branży retail, dzięki której możemy tak modelować prace nad naszymi projektami, by w pełni odpowiadały one na zapotrzebowanie rynku – komentuje dla Retailnet Rafał Sonik, prezes zarządu Gemini Holding.

– Po prezentacji projektu podczas obu imprez przekonaliśmy się, że zainteresowanie Gemini Park Tychy wśród sieci handlowych jest naprawdę duże. Jest to spowodowane faktem, iż wiele znanych i popularnych marek nie ma jeszcze w tym mieście swoich pełnoformatowych salonów, a nasycenie nowoczesną powierzchnią handlową jest stosunkowo niewysokie. W ciągu zaledwie kilku dni, odbyliśmy kilkadziesiąt spotkań i rozmów biznesowych z przedstawicielami sieci handlowych. Podczas targów po raz pierwszy zaprezentowaliśmy planowany layout centrum handlowego Gemini Park Tychy oraz omówiliśmy lokalizacje kluczowych dla projektu najemców – dodaje Rafał Sonik.

Obiekt zostanie również zaprezentowany podczas zimowej edycji Shopping Center Forum 2015. Rozmowy i spotkania będą skupione wokół kreowania tenant mix obiektu, gdyż jest on aktualnie w fazie intensywnej komercjalizacji. Za wynajem powierzchni handlowej w obiekcie odpowiada CBRE – międzynarodowa agencja, świadcząca kompleksowe usługi doradcze na rynku nieruchomości komercyjnych.

Obiekt szyty na miarę

Gemini Park Tychy to koncept nowoczesnego centrum handlowego, z ofertą skrojoną na miarę regionu. Wśród 130 lokali handlowych znajdzie się miejsce zarówno dla znanych sieci handlowych, jak i lokalnych przedsiębiorców, których oferta będzie w znaczący sposób odróżniać tenant mix tyskiego Gemini od lokalnej konkurencji.

W dużej mierze będzie dominować oferta modowa, którą uzupełnią liczne punkty usługowe oraz bogaty komponent rozrywkowy (również z wykorzystaniem przestrzeni na świeżym powietrzu wokół obiektu). Szczególny nacisk położony zostanie na strefę food court, niewykluczone jest także zaproszenie do współudziału w projekcie sieciowego klubu fitness. Planowana jest również pełna oferta supermarketu spożywczego. Łącznie do zagospodarowania jest ok. 36 tys. mkw. powierzchni komercyjnej.

– Aby lepiej odpowiedzieć na potrzeby naszych przyszłych klientów, przed podjęciem kluczowych decyzji, przygotowaliśmy i przeprowadziliśmy analizę profilu klienta wykorzystując do tego badania socjologiczne. Wynikało z nich jasno: nasi przyszli klienci chcą obiektu łatwo dostępnego, z przystępną cenowo i różnorodną ofertą, ale również takiego, w którym będą mogli w ciekawy sposób spędzić wolny czas z rodziną i przyjaciółmi. Wynika to również z zauważalnej na przestrzeni ostatnich kilku lat tendencji do łączenia możliwie jak najszerszego spektrum usług pod jednym dachem – mówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzający Gemini Holding.

Chcemy, by było to centrum spełniające oczekiwania miasta i regionu. Naszym celem jest stworzenie obiektu szytego na miarę z kompleksową ofertą modową, rozrywkową, gastronomiczną, a nawet sportową – uzupełnia Anna Malcharek.

Budynek Gemini Park Tychy wyposażony zostanie w nowatorskie rozwiązania techniczne, które pozwolą m.in. obniżyć koszty korzystania z mediów; będzie on także w pełni przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz rodziców z dziećmi (szerokie wejścia, ruchome schody, specjalnie przystosowane toalety, szerokie korytarze itp.).

Dla wygody odwiedzających tyskie Gemini klientów przygotowany zostanie komfortowy parking, który pomieści ok. 1100 pojazdów. Wzorem obydwu już funkcjonujących centrów Gemini w Bielsku-Białej i Tarnowie, wyposażony zostanie on w inteligentny system ułatwiający znalezienie wolnego miejsca do parkowania.

Regionalny charakter

Tyskie Gemini Park będzie docierać ze swoją ofertą nawet do ok. 2,5 mln osób, mieszkających na Górnym Śląsku. Nieprzypadkowo na miejsce inwestycji wybrane zostały właśnie Tychy – są bowiem miastem z niską stopą bezrobocia, bardzo wysokim potencjałem nabywczym oraz z jednym z niższych w Polsce współczynnikiem nasycenia nowoczesną powierzchnią handlową (ok. 375 mkw. na 1 tys. mieszkańców). Centrów handlowych jest tu bardzo mało, nie ma ani jednego obiektu w formacie stricte galeryjnym, a już istniejące obiekty i działające na tyskim rynku obiekty handlowe to centra I i II generacji. Z punktu widzenia zasobności portfela i wielkości obszaru oddziaływania, to jedno z najbogatszych miast na Śląsku.

Kluczową kwestą dla tego projektu jest również jego bardzo dobra lokalizacja. Centrum Handlowe Gemini Park Tychy zostanie wybudowane w odległości ok. 3,5 km od ścisłego centrum Tychów, a zarazem w bezpośrednim sąsiedztwie takich miast jak Gliwice, Katowice, Dąbrowa Górnicza czy Mysłowice. Położenie obiektu przy ul. Beskidzkiej – jednej z kluczowych arterii komunikacyjnych miasta i regionu, będącej zarazem odcinkiem drogi krajowej nr 1, łączącej Tychy m.in. z Gdańskiem, Toruniem, Łodzią, Bielsko-Białą czy Cieszynem; a dodatkowo otoczenie kilkunastu dużych osiedli mieszkaniowych oraz bliskość popularnej autostrady A4, a także licznych tras ekspresowych i dróg szybkiego ruchu spowoduje, że Gemini Park Tychy stanie się popularną destynacją zakupową nie tylko dla mieszkańców miasta, ale i całego regionu. W bezpośrednim zasięgu obiektu (do 10 min. pieszo) znajdzie się ponad 70 tys. osób, a do 40 min. jazdy samochodem – aż ponad 2,3 mln potencjalnych klientów.

Obecnie trwają przygotowania i procedury administracyjne zmierzające do rozpoczęcia realizacji projektu.

– Jeżeli wszystko będzie postępowało zgodnie z założonym przez nas harmonogramem, budynek powinien być gotowy do użytku i otwarty na przełomie I i II kwartału 2017 roku – podsumowuje
Anna Malcharek, dyrektor Gemini Holding.

Komercjalizacja w rękach CBRE

– Na rynku nieruchomości komercyjnych wciąż jest zapotrzebowanie na przemyślane, dobrane adekwatnie do regionu propozycje inwestycji handlowych. Jako agent komercjalizujący mamy za zadanie przygotować koncepcję komercyjną oraz opracować taki mix najemców, by móc stworzyć kompleksową, dostosowaną do potrzeb różnych grup wiekowych ofertę handlową, tak, by każdy klient – niezależnie czy z miasta, czy z regionu – miał możliwość dokonania zakupów w nowoczesnym obiekcie, ze zróżnicowaną ofertą oraz mógł skorzystać z miejsc rozrywki i rekreacji – komentuje Magdalena Frątczak, dyrektor w Dziale Powierzchni Handlowych w CBRE.

Chcemy by tenant mix był na tyle kompleksowy, aby każdy potencjalny klient, znalazł w tym centrum handlowym pełną ofertę zaspokajającą jego potrzeby oraz aspiracje. To, czego już udało się dokonać w zakresie komercjalizacji, to „zakotwiczenie” centrum poprzez dobór najemców wielkopowierzchniowych. Przeprowadziliśmy już wstępne rozmowy z operatorami spożywczymi, dla których istnieje możliwość wynajęcia powierzchni sięgającej nawet 4 tys. mkw. Równie dużym zainteresowaniem projekt Gemini Park Tychy cieszy się wśród znanych marek modowych. Prowadzimy zaawansowane negocjacje, które będziemy kontynuować również podczas zimowej edycji Shopping Center Forum 2015. Jesteśmy przekonani, że w toku dalszej współpracy z inwestorem osiągniemy wspólny sukces komercjalizacyjny obiektu – dodaje Magdalena Frątczak.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016