CCC otworzy 500 sklepów w latach 2015-17

Salon CCC w Niemczech

Salon CCC w Niemczech

Spółka CCC w latach 2015-2017 planuje otworzyć 500 sklepów Europie Środkowej, Niemczech i Austrii o powierzchni 268 tys. mkw. Dzięki temu na koniec 2017 roku w ramach sieci CCC będzie działać 1166 sklepów o łącznej powierzchni 560,5 tys. mkw.

– W ciągu trzech lat otworzymy w Europie Środkowej 378 sklepów o powierzchni 192 tys. mkw., a w Niemczech i Austrii 122 sklepy o powierzchni 76 tys. mkw. Ponadto w latach 2016-17 rozpoczniemy ekspansję na nowych rynkach: na Litwie, Łotwie i w Estonii – mówi redakcji Retailnet.pl Piotr Nowjalis, wiceprezes zarządu CCC SA.

Długofalowa strategia

– Grupa CCC będzie zdecydowanie i dynamicznie kontynuować realizację strategii ekspansji zagranicznej w roku 2015. Podstawowym filarem rozwoju pozostają kraje CEE – Polska, Czechy, Słowacja i Węgry. Oprócz krajów Europy Środkowej przewidujemy bardzo poważne inwestycje również na rynkach zachodniej Europy – w Niemczech i w Austrii.

Strategicznymi kierunkami rozwoju nie są aktualnie dla Grupy CCC Turcja, Rosja ani Ukraina. Nie oznacza to rezygnacji z któregokolwiek z tych krajów w długoterminowych planach rozwoju. Rok 2015 to ostatni rok realizacji trzyletniej strategii ekspansji zagranicznej ogłoszonej w sierpniu 2012 roku. W ocenie zarządu spółka udowodniła, że jej międzynarodowe aspiracje są realistyczne i uzasadnione. Strategia będzie kontynuowana w latach 2016–2017 a podstawową osią wzrostu pozostają kraje Europy Środkowej oraz Południowo-Wschodniej i kraje bałtyckie – podkreśla Piotr Nowjalis.

Nowe rynki

W roku 2015 spółka wyda na inwestycje w nowe sklepy detaliczne około 150 mln zł, tym samym powiększy powierzchnię sieci o około 90 tys. mkw. (szacowany przyrost powierzchni ok. 30%).

– Planujemy kontynuować ekspansję w Austrii i w Niemczech. W zeszłym roku otworzyliśmy 17 sklepów w Austrii, a w 2015 planujemy powiększyć sieć sprzedaży o 12 punktów. Natomiast w Niemczech w 2014 roku przybyło 27 sklepów, a w tym przewidujemy otwarcie 30. Po trzech latach na tych dwóch rynkach będzie funkcjonować 166 sklepów CCC. W Niemczech otwieramy sklepy w centrach handlowych, bo lokalizacje przy ulicach są zdecydowanie droższe. Jednak planujemy również sklepy w obiektach przy ulicach – wyjaśnia Dariusz Miłek prezes zarządu CCC SA.

Sprzedaż w internecie

– W 2015 roku rozpoczniemy ekspansję w Bułgarii. Na tym rynku co roku będziemy otwierać po 10 sklepów, aby w ciągu pięciu lat posiadać 50 punktów sprzedaży – dodał Dariusz Miłek.

Ponadto prezes zarządu CCC SA poinformował, że w sezonie wiosna/lato 2016 roku ma ruszyć sklep internetowy marki CCC. Natomiast od wiosny 2015 roku w sklepach CCC rozpocznie się sprzedaż butów marki Sprandi, którą spółka zakupiła w zeszłym roku. Tempo wzrostu przychodów ze sprzedaży w roku 2015 powinno przekroczyć 40%.

Na koniec 2014 roku grupa CCC miała 729 sklepów, z czego 674 własnych i agencyjnych i 55 franczyzowych.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska