TK Development: postępuje budowa CH Nowy Rynek

Zygmunt Chyla, prezes polskiego oddziału TK Development

Zygmunt Chyla, prezes polskiego oddziału TK Development

O realizowanym przez TK Development centrum handlowym Nowy Rynek w Jeleniej Górze redakcja Retailnet.pl rozmawia z Zygmuntem Chylą, prezesem zarządu TK Development w Polsce

Retailnet: TK Development realizuje projekt CH Nowy Rynek w Jeleniej Górze. Na jakim etapie jest inwestycja?

Zygmunt Chyla: Kolejny krok milowy w realizacji inwestycji Nowy Rynek jest właśnie za nami. Na budowie miał miejsce ważny etap – realizacja ostatniego elementu konstrukcyjnego dachu, zwanego wiechą. Bryła Nowego Rynku wyraźnie zarysowuje się na tle jeleniogórskiej Starówki i jest doskonale widoczna z Al. Jana Pawła II czy ul. Podwale. Razem z generalnym wykonawcą zobowiązaliśmy się do otwarcia inwestycji w październiku 2015 roku. Warto w tym miejscu wspomnieć o procesie komercjalizacji, prowadzonym równolegle do procesu budowy. Wynajem powierzchni handlowych Nowego Rynku przebiega zgodnie z założeniami, a I kwartał 2015 roku powinniśmy zamknąć z blisko 70 proc. powierzchni wynajętej.

Nowy Rynek to jedna z ważniejszych inwestycji komercyjnych w Jeleniej Górze. Jaką wartość dla miasta niesie za sobą nowe centrum handlowe?

– Nowy Rynek budowany jest zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego i bardzo dobrze wpisuje się w panoramę sąsiadującej starówki. Na 24 tys. mkw. zaoferujemy pełną gamę towarów i usług. Silne modowe piętro Nowego Rynku zasilą w niedługim czasie trzy kolejne marki, z którymi aktualnie finalizujemy umowy najmu. Uzupełnieniem dla szerokiej oferty mody będzie bogata oferta Sportisimo, największej czeskiej sieci detalicznej sklepów sportowych, która swój pierwszy sklep w Polsce otworzy właśnie w naszej inwestycji. Dodatkową wartością dodaną będzie dworzec PKS z nowymi stanowiskami autobusowymi, zintegrowany z Nowym Rynkiem.

Teren, na którym powstaje obiekt, nie był wcześniej do końca zagospodarowany. Czy rewitalizacja tego terenu poprawi wizerunek miasta?

– Tak, zdecydowanie. Do tej pory teren pomiędzy Al. Jana Pawła II a ul. Podwale był wykorzystywany pod bazę techniczną dworca PKS. Ta centralnie położona działka, dotychczas niezagospodarowana, zyska nową jakość. Dzięki realizacji galerii handlowej Nowy Rynek centralna przestrzeń w Jeleniej Górze zostanie uporządkowana, a wizerunek okolic starówki ulegnie zdecydowanej poprawie.

Jaką nową ofertę handlową dla miasta niesie za sobą ta inwestycja?

– To będzie całkowicie nowa jakość. Oferta takich marek, jak do tej pory nieobecne w mieście H&M, Bershka, Stradivarius, wzmocnione pełną ofertą modową grupy LPP (duży, pełnowymiarowy sklep Reserved, a także Sinsay, Mohito, Cropp i House) czy mniejszych sklepów odzieżowych, takich jak Monnari czy Pako Lorente, wykreuje docelowy punkt zakupów i spotkań dla Jeleniej Góry oraz regionu. Pośród najemców Nowego Rynku znajdują się również: CCC, Deichmann, Rossmann, Świat Książki, Home & You, a także Apart, Swiss, Briju, Grycan, Kolporter Bistro. Branżę elektroniczną reprezentuje salon Media Expert. Operatorem spożywczym jest Intermarché. Dodatkowo w Nowym Rynku zostanie otwarty sklep sportowy Sportisimo z ofertą marek sportowych. Jesteśmy dumni z tego, że nasz obiekt jest nie tylko pierwszym sklepem tej sieci w naszym kraju, ale także stanie się centrum szkoleniowym dla sklepów Sportisimo w Polsce.

Reklama

Galeria Jurajska