SCF 2015: convenience centre w centrum Białegostoku

Pasaż Miejski „Lipowa 41” - Białystok

Pasaż Miejski „Lipowa 41” – Białystok

Firma developerska – Rogowski Development, skupiająca się dotychczas na projektach mieszkaniowych w Warszawie i w Białymstoku planuje i wdraża centra handlowe w innowacyjnej formule “urban life style centre”.

Podczas marcowej edycji Shopping Center Forum 2015 firma zaprezentuje Pasaż Miejski „Lipowa 41” (Białystok).

Convenience centre

– Zakupy coraz częściej postrzegane są jako strata czasu, który wiecznie zajęci mieszkańcy miast wolą przeznaczać na rekreację czy rozrywkę. Naszą rolą jest stworzyć wysokojakościową przestrzeń handlową w gęsto zaludnionych częściach miasta. Przestrzeń ta dostępna będzie „na codzień” w formule otwartej – z ciekawą ofertę handlową, usługową i gastronomiczną – mówi redakcji Retailnet.pl Andrzej Pańkowski, Dyrektor ds. komercjalizacji Rogowski Development.

– Pomimo, że ludzie są coraz mocniej połączeni cyfrowo, fizyczny kontakt pozostaje kluczowym komponentem codziennego życia. Przestrzeń publiczna w tym i centra handlowe, pozwala najbardziej na doświadczanie obecności innych. Jest najważniejszą wartością dodaną – esencją “nowoczesnej miejskości” – wyjaśnia Andrzej Pańkowski.

– Atuty naszych centrów to umiejscowienie w dzielnicach, w których nie mogą powstać samodzielne obiekty handlowe z uwagi na gęstą, miejską zabudowę czy uwarunkowania miejskich planów zagospodarowania. Chcemy, aby nasze centra wpisały się w nowoczesną i komfortową tkankę miejską. Aby stanowiły ciekawą alternatywę spędzenia czasu ale jednocześnie – znajdowały się jak najbardziej „po drodze” dla szerokich rzesz mieszkańców miasta – dodaje Pańkowski.

Główne założenia projektu:

  1. Dostępność ze wszystkich – wejście do większości lokali dostępne z wewnętrznej galerii ale też z oficyny na zewnątrz. Spowoduje to iż interakcję z całym budynkiem będzie można mieć podchodząc do niego z każdej strony.
  2. Ciekawe lokalne marki – oprócz ogólnopolskich dostawców, celem jest skupienie w jednym miejscu interesujących lokalnych marek, tj. butików lokalnych projektantów, salonów fryzjerskich, kosmetycznych czy też wyjątkowych lokalnych restauracji, kawiarni i lokali gastronomicznych.
  3. Miejsce spotkań – centrum w połączeniu z sąsiadującymi terenami dającym możliwość spontanicznych kontaktów, spotkań i wymiany między ludźmi.
  4. Zielone i zrównoważone – centra znajdują się na skrzyżowaniu ważnych szlaków komunikacji miejskiej i rowerowej, prowadzących do śródmieścia, a także w okolicy “zielonego klina” sieci parków i zieleni przecinającego miasto.

Pasaż Miejski „Lipowa 41”

Zlokalizowane w parterze wielofunkcyjnego kwartału zabudowy w ścisłym centrum Białegostoku, w sąsiedztwie ulicy Lipowej – głównej i prestiżowej ulicy miasta. Z łatwym dostępem do deptaka miejskiego, opery, teatrów i parków. Obiekt składać się będzie z części handlowej, hotelowej i apartamentowej.

Pasaż Miejski adresowany jest do mieszkańców śródmieścia oraz sąsiadujących nowych osiedli mieszkaniowych (ponad 150 tys. mieszkańców)

Część handlowa o powierzchni prawie 5 tys. GLA obejmuje parter zabudowy z parkingiem na poziomie 0. Sąsiadujący, planowany układ komunikacyjny pozwala skomunikować główne ulice miasta (Lipowa, Krakowska, Grochowa) czyniąc z Centrum „Lipowa” obiekt łatwo dostępny dla mieszkańców Śródmieścia oraz sąsiadujących dzielnic.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016