Deutsche AWM: omnichannel zmienia reguły gry

simon wallace prelegent scf2015Rozwój e-commerce wymusza zmiany na rynku centrów handlowych. Ich właściciele i zarządcy muszą znaleźć rozwiązanie, jak ściągnąć do siebie klientów i zachęcić ich do zakupów – mówił podczas odbywającego się w Warszawie Shopping Center Forum Simon Wallace, zastępcą dyrektora działu w firmie Deutsche Asset & Wealth Management

Jak zauważył podczas swojego wystąpienia Simon Wallace, multichannel to stosunkowo nowe zjawisko. – Obserwujemy je dopiero od kilku lat, ale już można stwierdzić, że wywiera znaczny wpływ na rynek centrów handlowych – mówił Simon Wallace. Jako przykłady podał takie trendy jak showrooming, webrooming, czy usługa click and collect.

– Sam doświadczyłem tego na własnej skórze. W czasie przedświątecznych zakupów zamówiłem produkt w usłudze click and collect. Pojechałem go odebrać i w rezultacie wróciłem do domu z kilkoma dodatkowymi rzeczami – żartował prelegent. To pokazuje jednak, w jaki sposób usługa click and collect może być wykorzystywana przez najemców i centra handlowe.

Poznać klienta

Zdaniem Simona Walleca kluczowa jest dogłębna i szczegółowa analizy danych, bez tego nie da się obecnie prowadzić biznesu, zwłaszcza centrum handlowego. Trzeba rozumieć czego oczekują konsumenci i starać się im to dostarczyć. Jedni traktują centra handlowe niczym showroomy, a zakupów dokonują w sieci. Inni robią dokładnie odwrotnie. Bez tej wiedzy zarządcy i najemcy nie będą w stanie dopasować profilu centrum do gustów klientów. Na razie, w porównaniu do sprzedawców internetowych, wciąż poruszają się po omacku.

Trafiona oferta

Dodatkowo centra handlowe muszą skoncentrować się na dwóch kluczowych kwestiach. Po pierwsze muszą zapewnić zarówno kupującym jak i najemcom wygodę. Chodzi o podstawowe kwestie, takie jak łatwość dotarcia do galerii, liczba miejsc parkingowych, czy długie godziny otwarcia.

Drugim kluczowym aspektem jest przygotowanie atrakcyjnej i bogatej oferty. Zarządcy centrów muszą zadbać o jak najwyższy footfall organizując np. okolicznościowe eventy, a także pamiętać o zagospodarowaniu dużej przestrzeni na food court.

Deutsche AWM Real Estate należy do Deutsche Bank AG, jednej z największych i najbardziej poważanych instytucji finansowych na świecie. Deutsche AWM Real Estate należy do 10 największych firm na świecie zajmujących się zarządzaniem inwestycjami na rynku nieruchomości handlowych. Od ponad 40 lat obsługuje zarówno klientów prywatnych, jak i instytucje publiczne. Główna siedziba firmy znajduje się w Nowym Jorku. Łącznie zatrudnia ponad 400 osób w 22 placówkach na całym świecie.

Simon Wallace kieruje zespołem badawczym, który analizuje rynek brytyjski oraz Europy Południowej, a także ogólnoeuropejski rynek obiektów handlowych.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016