Hunkemöller: rewolucja omnichannel odmieni sklepy stacjonarne

ron hemmer prelegent
Nowoczesne sklepy Hunkemöller korzystają z cyfrowych technik, aby przyciągnąć i jak najdłużej zatrzymać klienta. Jak to robić skutecznie mówił podczas Shopping Center Forum 2015 Ron Hemmer z firmy Hunkemöller.
Holenderska firma bieliźniarska Hunkemöller uznawana jest za europejskiego pioniera w sprzedaży w modelu omnichannel  W tej chwili 70% sprzedaży holenderskiej firmy bieliźniarskiej Hunkemöller odbywa się w sklepach stacjonarnych, reszta jest rozprowadzana w kanałach e-commerce i m-commerce.

Usługa click and collect

Co ciekawe 1/3 klientów korzysta z click and reserve, czyli rezerwowanie produktów w sklepie, 1/3 z click and collect, czyli zamawianie online i odbieranie w sklepach a 1/3 z normalnej sprzedaży internetowej z dostawą do domu. Aż 60% zwrotów ma miejsce w sklepach stacjonarnych.
Firma także cieszy się milionem fanów na swoich portalach społecznościowych i utrzymuje z nimi stałe relacje.
Typowa klientka Hunkemöller (99% klientów marki jest płci damskiej) ma 20-29 lat, jest osobą zapracowaną i przebojową, interesuje się modą, a omnichannel ułatwia jej życie. Marka korzysta przy tym z tradycyjnych narzędzi marketingowych.
Marka nadal wierzy w siłę swoich sklepów stacjonarnych. Dlatego wprowadziła do nich interaktywne przymierzalnie, cyfrowe stoły, zamawianie online, interaktywne ściany wypuszczające zapach perfum.

Trendy w sprzedaży wielokanałowej

Według Rona Hemmera, dyrektora finansowego firmy, kluczem do zadowolenia klienta jest dziś personalizacja, a do tego służą aplikacje mobilne działające na terenie sklepów. – Techniki sprzedażowe, ale też wymagania klientów, zmieniają się w błyskawicznie. Beacony, geotargetowanie, zakupy spersonalizowane stają się koniecznością. Kto nie nadąży za zmieniającymi się trendami odpadnie z gry – stwierdził Hemmer
Jego zdaniem trendami sprzedaży wielokanałowej w roku 2015, obok ruchu do stron internetowych oraz rozwoju platform internetowych, jest skupienie się na innowacjach w sklepach stacjonarnych. – Korzystając z narzędzi sprzedaży wielokanałowej jesteśmy w stanie znacznie zmniejszyć liczbę zwrotów, zwiększyć sprzedaż internetową oraz tradycyjną. Coraz więcej sprzedawców skupi się też na narzędziach wielokanałowych w celu zwiększenia ruchu w sklepach internetowych, obniżając koszty i polepszając doświadczenie klienta – powiedział Hemmer.
Dziś sklepy Hunkemöller działają w Holandii, Francji, Niemczech, Belgii, Luksemburgu, Danii, Austrii, Hiszpanii, Szwecji, na Arubie, w Arabii Saudyjskiej, Egipcie, Bahrajnie, Maroku, Zjednoczonych Emiratach Arabskich oraz Omanie.
Hunkemöller, poza bielizną, sprzedaje stroje kąpielowe, rajstopy oraz akcesoria. Marka pięciokrotnie otrzymała nagrodę Netherlands ING Retail Annual Award za najlepszy sklep sieciowy sprzedający bieliznę. Zdobyła też prestiżową nagrodę Piet Heyn za odważne i wizjonerskie podejście na rynku sprzedaży.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016