CH Posnania
CH Posnania

Pierwszy etap budowy Posnanii – wykonanie 50 procent stropu nad kondygnacją podziemną – zakończył się zgodnie z planem. Ukończono 97 procent fundamentów pod całość inwestycji oraz rozpoczęto prace na kolejnej kondygnacji.

Drugi etap obejmuje zarówno działania związane z samym obiektem, jak i dalszą przebudowę ulic Jana Pawła II i Krzywoustego oraz modernizację ulicy Milczańskiej. Wartość całej inwestycji to około 1,2 mld zł, prace związane z infrastrukturą drogową i uzbrojeniem terenu to kwota ponad 80 mln zł.

Rozpoczęcie budowy pierwszej kondygnacji

– Zakończyliśmy pierwszy etap inwestycji. Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem. Z końcem lutego ukończono 97 procent fundamentów budynku, 80 procent posadzki parkingu podziemnego, wykonano 50 procent stropu nad kondygnacją podziemną co stanowi o terminowym wykonaniu stanu surowego budynku. – W kolejnym etapie rozpoczniemy prace związane z ułożeniem betonu stropu pierwszej kondygnacji. Wyjątkowo łagodna zima sprzyja dotrzymywaniu terminów – mówi Jacek Grzegorzewicz, dyrektor projektu Apsys.

Modernizacja infrastruktury drogowej

Układ drogowy wokół Posnanii zostanie całkowicie przebudowany. Przebudowa obejmuje ulice sąsiadujące bezpośrednio z Posnanią: Jana Pawła II i Bolesława Krzywoustego. Zmodernizowana zostanie ulica Milczańska.

W pierwszym etapie prac na ulicy Krzywoustego została wyremontowana nitka północna. Na nią przekierowano ruch samochodowy, aby rozpocząć remont nitki południowej. Prace konstrukcyjne przejścia podziemnego znajdującego się w obszarze ulicy Krzywoustego są także bliskie zakończenia i wkrótce rozpoczną się prace wykończeniowe.

Rozpoczęto także prace przygotowawcze do modernizacji ulic Jana Pawła II oraz Milczańskiej.

Przebudowa

W drugim etapie prac trwającym od marca 2015 roku, ulica Jana Pawła II zostanie poszerzona o dodatkowy, trzeci pas ruchu, który powstanie docelowo na odcinku od ronda Rataje do ronda Śródka. W pierwszej kolejności będą to prace przygotowawcze i modernizacja sieci podziemnych. Inwestor tak organizuje prace w tym rejonie, aby nie powodowały one dodatkowych utrudnień dla kierowców.

Dalsze prace będą polegały na uzgodnieniu projektu tymczasowej organizacji ruchu, który umożliwi wykonanie robót drogowych w zakresie poszerzenia ulicy Jana Pawła II od Ronda Rataje do ul. Kaliskiej. Całość modernizacji od ronda Rataje do ronda Śródka zakończy się w trzecim kwartale 2016 roku. Modernizacja ul. Krzywoustego obejmuje budowę nowego skrzyżowania z dwoma pasami umożliwiającymi wjazd w obszar Rataj z centrum miasta. Inwestor w porozumieniu z ZDM zaprojektował także na tym skrzyżowaniu dodatkowy wyjazd z terenu Posnanii na ulicę Krzywoustego w kierunku autostrady A2. Rozwiązanie to ma odciążyć ruch samochodowy na okolicznych drogach osiedlowych. Zbudowany zostanie także dodatkowy pas ruchu na rondzie Rataje pozwalający na bezpośredni przejazd z ulicy Bolesława Krzywoustego w ulicę Jana Pawła II, co ma upłynnić ruch na rondzie. Zakończenie prac planowane jest na czwarty kwartał 2015 roku.

Modernizacja ulicy Milczańskiej

Pod koniec lutego 2015 roku rozpoczęły się prace przygotowawcze do modernizacji ulicy Milczańskiej. Polegały one na usunięciu tych drzew i krzewów, które kolidowały z instalacjami podziemnymi oraz uniemożliwiały planowaną budowę chodnika i ścieżki rowerowej.

Zmodernizowana ulica stanie się bezpieczniejsza dla uczestników ruchu pieszo-kołowego. Na etapie przygotowywania projektu i jego uzgadniania (z udziałem mieszkańców ul. Milczańskiej), inwestor uwzględnił zgłaszane postulaty na temat finalnego wyglądu i standardu ulicy.

Do projektu wprowadzono takie udogodnienia, jak:

– barierki oddzielające ruch pieszy od jezdni w celu podniesienia poziomu bezpieczeństwa,
– wyniesione przejście dla pieszych mające na celu spowolnienie ruchu pojazdów,
– ograniczenie prędkości pojazdów do 30 km/h,
– ograniczenia tonażu samochodów do 5 t,
– dodatkowy pas umożliwiający bezpieczny zjazd z ulicy Milczańskiej,
– słupki zabezpieczające chodniki przed niewłaściwym parkowaniem samochodów,
– ścieżki rowerowe, chodniki i oświetlenie uliczne.

Docelowa odległość jezdni od zabudowań pozostanie taka sama jak obecnie. Prace związane z modernizacją ulicy potrwają do trzeciego kwartału 2016 roku.

Wszystkie prace drogowe wokół Posnanii zakończą się w trzecim kwartale 2016 roku.

Posnania

Posnania to koncept, łączący w sobie funkcje handlowe, usługowe, społeczne i kulturalne. Kompleks, którego otwarcie jest zaplanowane na drugą połowę 2016 r., zaoferuje 100 tys. mkw. powierzchni najmu i będzie największym centrum handlowym w woj. wielkopolskim oraz jednym z największych w Polsce. Inwestorem jest Apsys Polska i będzie to 20. centrum w portfolio spółki. Zróżnicowanie i kompleksowość oferty zapewni około 300 najemców. Pod jednym dachem znajdzie się 40 wielko i średnio powierzchniowych sklepów, 220 butików, 40 restauracji i kawiarni. Przestrzeń handlowa będzie uporządkowana w strefach: moda, sport, akcesoria, hipermarket i wyposażenie domu, gastronomia, rozrywka i rekreacja, usługi. Nowatorski koncept architektoniczny przewiduje przestronne przestrzenie wspólne, w tym ogród zimowy, amfiteatr, forum, rotundę. Parking jest planowany na 3,3 tys. miejsc.