showroom.pl multibrand online

Sklep internetowy Showroom.pl działa od marca 2015 roku na nowej, od podstaw zbudowanej platformie. Zmieniła się również szata graficzna serwisu.

Celem zmian było zwiększenie przepustowości platformy, stworzenie możliwości obsłużenia większej liczby zamówień, przyspieszenie działania systemu oraz ułatwienie rozbudowywania platformy handlowej.

showroom nowa platforma

Obsłużyć większy ruch

„Trzy lata temu zbudowaliśmy pierwszą platformę dla Showroom.pl. Podobnie jak nowa, była ona tworzona od podstaw. Zdecydowaliśmy się nie korzystać z zewnętrznego oprogramowania, ponieważ jesteśmy platformą handlową, więc zarządzanie produktami i ich moderacja jest trochę bardziej skomplikowana.” – tłumaczy w rozmowie z Evigo.pl Michał Juda, współzałożyciel Showroom.pl.

„Podobnie jak rozliczanie się z projektantami sprzedawanych u nas ubrań: płatności są przez nas przekazywane dopiero po pewnym czasie, gdy jest już pewne że klient nie zwróci towaru. W związku z tym potrzebujemy sporo dodatkowych funkcji, stąd decyzja o budowie własnego silnika e-sklepu” – dodaje.

Zmiana platformy była konieczna ze względu na to, że na poprzedniej trudno było rozbudowywać sklep internetowy, a ponadto ciężko jej było obsługiwać coraz większą liczbę zamówień. Zmiany są też związane z planami ekspansji zagranicznej.

Nowy silnik z API

Jak informuje Michał Juda, nowa platforma została zbudowana zgodnie z najnowszymi trendami budowy tego typu aplikacji, na podobnych zasadach, jak chociażby Facebook. Serce systemu stanowi API. Umożliwia to komunikację z bazą danych poszczególnych komponentów, takich jak sklep internetowy, panel administracyjny, z którego na co dzień korzystają projektanci, czy mobilna aplikacja, którą firma planuje stworzyć w najbliższym czasie.

Nowy silnik e-sklepu umożliwia łatwą rozbudowę i szybkie dodawanie nowych kanałów sprzedaży. Dzięki wprowadzonym zmianom, jeden projektant może automatycznie sprzedawać swoje produkty w wielu kanałach w sposób spójny, ze zintegrowanymi stanami magazynowymi (już teraz platforma obsługuje również serwis Showroom Kids). Showroom.pl będzie też mógł łatwiej uruchomić sprzedaż na rynkach zagranicznych.

„Na razie plany ekspansji nie są jeszcze doprecyzowane, zajmiemy się tym w najbliższym czasie. Mogę powiedzieć, że interesuje nas Europa. Przyglądamy się rynkowi niemieckiemu, ale ten jest dość trudny ze względu na silną konkurencję oraz dominującą rolę Zalando. Answear.com wszedł na rynek czeski i ten też jest dla nas interesujący, ponieważ jest mniejszy i rozpoczęcie sprzedaży na nim wiąże się z mniejszymi kosztami. Patrzymy też na rynki wschodnie, np. Turcję oraz inne kraje będące na podobnym poziomie rozwoju sprzedaży online, jak Polska.” – mówi Michał Juda.

Europejska ekspansja

W trakcie pracy nad nową odsłoną serwisu zmieniono też wygląd e-sklepu. Showroom.pl nadal ma minimalistyczny wygląd, który nie ingeruje w odbiór prezentowanych produktów. Dominującymi kolorami serwisu są w dalszym ciągu biały i czarny, natomiast elementy e-commerce zostały oznaczone na niebiesko. Nowa strona jest w pełni responsywna.

Showroom.pl zmienił też system płatności na PayU. „Podoba nam się to, jak operator ten integruje wszystkie sposoby płatności.” – mówi Juda. Firmą kurierską obsługującą zamówienia nadal jest UPS. Nadal jest to jedyna opcja dostawy. „Rozważamy wprowadzenie kolejnych opcji, np punktów odbioru osobistego, ale nie mamy jeszcze w tym zakresie sprecyzowanych planów.” – dodaje.

Działający od trzech lat SHOWROOM, oferuje na swojej stronie produkty wyselekcjonowanych polskich projektantów i marek modowych. Firmę dokapitalizował w 2013 roku wydawca „Elle”, niemiecki koncern mediowy Hubert Burda Media. Nadal pozostaje jedynym inwestorem.