Carrefour wprowadza nowy format franczyzy

Carrefour Express

Carrefour Express

Od marca 2015 roku Carrefour rozszerza możliwości współpracy z siecią w ramach franczyzowych sklepów convenience. Nowy model partnerski skierowany jest do partnerów biznesowych, którzy dopiero wchodzą na rynek pracy.

W ramach takiej współpracy powstawać będą placówki handlowe z tzw. pomarańczowym logo i zlokalizowane w centrach dużych miast. Otwierane mogą być one wszędzie tam, gdzie jest duże natężenie ruchu, np. w ciągach komunikacyjnych, przy przystankach i w pobliżu innych obiektów użytku publicznego.

Szerszy zakres działalności

– Dziś sytuacja młodych Polaków, którzy kończą studia i chcą wkroczyć na rynek pracy jest trudna. Sama edukacja często nie wystarcza do podjęcia satysfakcjonującej działalności, potrzebne jest także praktyczne doświadczenie i wkład finansowy. Carrefour postanowił wykorzystać swoje doświadczenie i know-how w zakresie franczyzy, aby stworzyć model współpracy skierowany właśnie do tej grupy – aktywnych i przedsiębiorczych, młodych ludzi. W ten sposób chcemy pomóc im rozpocząć funkcjonowanie na rynku pracy i dać realną propozycję działalności biznesowej – mówi Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska.

Carrefour rozwija w Polsce swój model franczyzy od 5-ciu lat, a sklepy otwarte w jego ramach z sukcesami realizują swoje cele biznesowe. Są to dobrze funkcjonujące placówki handlowe, wspierane wieloletnim doświadczeniem sieci Carrefour w branży handlowej. Potwierdzeniem skuteczności tego modelu jest fakt, iż wielu franczyzobiorców Carrefour wciąż się rozwija, otwierając nowe sklepy i zwiększając zasięg swojej działalności.

Do nowej oferty zachęcić mają młodych franczyzobiorców m.in. elastyczne warunki, jeśli chodzi o wymagany przez sieć wkład własny. Wysokość tego wkładu jest indywidualnie oceniana według możliwości i potencjału rozwojowego młodego przedsiębiorcy, co jest szczególnie istotne z punktu widzenia ludzi rozpoczynających działalność gospodarczą. Carrefour oferuje nowym, młodym partnerom wkład finansowy w wysokości nawet do kilkudziesięciu tys. zł na rozwój sklepu w formacie convenience. Sieć dodatkowo oferuje także pomoc w znalezieniu lokalu użytkowego w dobrej lokalizacji, gdzie zostanie otwarty nowy sklep, a także inwestuje w jego pełne wyposażenie.

Multiformatowość Carrefour

– Od kilku lat stawiamy na multiformatowość, rozwijając koncepty sklepów zróżnicowane pod względem powierzchni i odpowiednio dostosowane do potencjału lokalnych rynków. Nasi partnerzy zyskują w ten sposób szeroką możliwość współpracy z Carrefour, w oparciu o model, który pod kątem ich możliwości kapitałowych oraz wymagań lokalnego rynku, odpowiada im najbardziej. Rozwijane przez nas od 5 lat koncepty franczyzowe zostały bardzo przychylnie przyjęte przez franczyzobiorców oraz klientów, dlatego planujemy utrzymać, a nawet zwiększyć dynamikę tworzenia kolejnych placówek – mówi Marek Lipka, dyrektor franczyzy Carrefour Polska.

– Rok 2015 to dla Carrefour rok pełen wyzwań – zgodnie z przyjętą strategią będziemy intensywnie rozwijać sieć naszych sklepów we wszystkich formatach handlowych, w tym przede wszystkim w formacie franczyzowych sklepów convenience. Mamy nadzieję, że przyczyni się do tego sukces nowej oferty, dedykowanej młodym partnerom – dodaje Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska.

Carrefour wraz ze swoimi partnerami biznesowymi zarządza obecnie siecią ponad 460 sklepów franczyzowych w całej Polsce. Są to placówki pod szyldami Express (format zielony i pomarańczowy, uzależniony od potrzeb klientów i lokalizacji sklepu) oraz sklepy Globi, znajdujące się głównie na terenach wiejskich.

Grupa Carrefour jest obecna w 34 krajach w Europie. Obecnie, pod szyldem Carrefour w Polsce działa ponad 700 sklepów w różnych formatach: są to hiper- i supermarkety oraz sklepy osiedlowe. Carrefour jest także właścicielem i zarządcą centrów handlowych, skupionych w dużych i średnich miastach.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016