sephora aplikacja mobilna ecommerce

Jak przyznaje Bridget Dolan, wiceprezes ds. innowacji w sieci Sephora, nowa aplikacja skierowana jest przede wszystkim do klientek z pokolenia milenijnego. Dzisiejsze 20 i 30-latki oczekują szybkiej i spersonalizowanej usługi. Chcą także dobrze wyglądać, niezależnie gdzie się w danej chwili znajdują. Mobilna aplikacja Sephory rozwiązuje oba problemy równocześnie.

Aplikacja Pocket Contour Class została stworzona przy współpracy ze startupem Map My Beauty. Firma specjalizuje się w tworzeniu aplikacji, które umożliwiają zrobienie sobie zdjęcia, ściągnięcia go na smartfona, a następnie jego przeanalizowanie.

Smartfony zastępują lusterka

Nowa aplikacja Sephory ma krok po kroku pokazać klientkom, jak prawidłowo nałożyć makijaż. Chodzi przede wszystkim o efekt idealnego konturowania twarzy. Jednym z najtrudniejszych etapów jest w tym przypadku prawidłowe opisanie i zdefiniowanie kształtu konkretnej twarzy. Dzięki Pocket Contour Class ten problem znika. Wystarczy zrobić sobie tzw. selfie i załadować zdjęcie do aplikacji.

sephora contour class

Wirtualny asystent przeprowadzi następnie klientkę po kolejnych etapach nakładania makijażu. Na zrobionym wcześniej zdjęciu zaznaczone będą te obszary twarzy, na które należy nałożyć konkretny kosmetyk. Dodatkowo klientka będzie informowana o nowych produktach i zachęcana do ich wypróbowania. Na końcu można zapisać cały proces powstawania makijażu oraz otrzymać go drogą mailową.

Branża kosmetyczna korzysta z mappingu

Francuskie marki kosmetyczne są pionierami we wprowadzaniu tego typu rozwiązań. Już w 2014 roku L’Oreal rozpoczął prace nad stworzeniem mobilnej aplikacji, która dzięki wykorzystaniu technologii mappingu umożliwi klientkom nałożenie wirtualnego makijażu. Takie technologie stosowane są m.in. w grach komputerowych i filmach.

Z kolei YSL zaprosiła do współpracy firmę Google. Pomysł został zaczerpnięty z popularnych w serwisie Youtube krótkich filmów instruktażowych, pokazujących jak prawidłowo nałożyć makijaż. Klientka przychodzi do salonu, gdzie profesjonalny wizażysta nakłada jej makijaż. Nie byłoby w tym nic odkrywczego gdyby nie fakt, że makijażysta pracuje w okularach Google Glass. Dzięki temu cały proces nakładania makijażu, wraz ze wszystkimi komentarzami i poradami eksperta, jest zapisywany i może potem zostać wysłany klientce za pośrednictwem maila.

Francuska Sephora to lider sprzedaży rynku kosmetyków selektywnych oraz największa sieć perfumerii na świecie, obecna na polskim rynku od 15 lat. Obecnie Sephora prowadzi blisko 1 800 perfumerii na całym świecie, w tym 92 perfumerie w Polsce. Sephora jest częścią koncernu Moët Hennessy Louis Vuitton, korporacji działającej w sektorze dóbr luksusowych.

Tekst ukazał się na portalu Evigo.pl