logistyki w e-commerce

„Wschodzące rynki e-commerce w Europie Środkowo – Wschodniej dają wielkie możliwości rozwoju zarówno dla międzynarodowych jaki i lokalnych marek i sprzedawców detalicznych. Inwestycja w Polsce nie jest więc przypadkiem, a wynika ze starannie przemyślanej strategii. Nasz biznes rozwijamy oferując inteligentne rozwiązania e-commerce, których potrzebują nasi klienci” – mówi serwisowi Evigo Stefan Donat, dyrektor zarządzający Docadata Fulfilment Gmbh.

swiebodzin docdata
Centrum obsługi zwrotów w Świebodzinie już działa

Nowe centrum zlokalizowane jest w Świebodzinie, blisko granicy z Niemcami. Dzięki temu Docdata chce nie tylko poprawić jakość usług, które oferuje międzynarodowym markom oraz sprzedawcom internetowym, ale również wzmocnić swoją obecność na rozwijającym się polskim rynku e-commerce.

Potencjał polskiego e-commerce

„Wkroczenie na polski rynek i stworzenie tutaj centrum obsługi zwrotów międzynarodowych to krok milowy w rozwoju naszej firmy. Od lat dostarczamy inteligentne rozwiązania dla branży e-commerce w całej Europie. Rozwój naszych międzynarodowych powiązań czyni nas naturalnym partnerem dla międzynarodowych marek i sprzedawców internetowych, którzy działają na szybko rozwijającym się rynku środkowo-europejskim, szczególnie w Polsce” komentuje Michiel Alting von Geusau, CEO Docdata N.V.

Pierwsze inwestycje Docdata w Świebodzinie miały miejsce już w 2013 roku. Powstało wówczas średniej wielkości centrum zwrotów, które obsługiwało przede wszystkim klientów z segmentu mody. Wzrost zapotrzebowania szybko spowodował konieczność powiększenia rozmiarów działalności w Polsce.

Po powiększeniu magazynu powierzchnia operacyjna firmy w Polsce została więcej niż podwojona i wynosi aktualnie 5 tys. mkw. Już w tej chwili procesuje się tutaj ponad milion artykułów miesięcznie, jednak całkowity potencjał to nawet 5 milionów. Umożliwia to obsługę sezonowych wzrostów obrotów w branży e-commerce, takich jak wymiana i zwroty nietrafionych prezentów bożonarodzeniowych.

Logistyka 24/7

Artykuły są kontrolowane pod względem zniszczeń i  śladów używalności, mogą być oczyszczone i odświeżone, a następnie są w perfekcyjnym stanie przekazywane do centrum dystrybucyjnego, aby mogły zostać ponownie sprzedane.

Docdata działa 24 godziny na dobę na trzy zmiany. W przypadku większej liczby zwrotów także liczba osób pracujących na każdej zmianie może zostać w każdej chwili podwojona. Sezonowe wzrosty obrotów w handlu internetowym, związane z czasowymi promocjami czy zbliżającymi się świętami, są nieodzownym elementem i wyzwaniem dla tej branży. Dlatego Docdata ściśle współpracuje z agencjami pracy tymczasowej, które służą pomocą także przy rekrutacji stałego personelu. Polski oddział firmy zatrudnia aktualnie blisko 200 osób stanowiących rdzeń przedsiębiorstwa, a liczba ta wzrasta z dnia na dzień.

Docdata oferuje kompleksową obsługę procesów logistycznych dla branży e-commerce. Świadcząc usługi fulfilment oraz międzynarodowej obsługi zwrotów odgrywa istotną rolę na zapleczu wielu marek prowadzących sprzedaż internetową i multikanałową. Z centrów operacyjnych w Holandii, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Polsce, Szwajcarii, Hiszpanii, Francji i we Włoszech Docdata działa na terenie całej Europy. Wśród jej klientów są m.in. Zalando, ASOS, tausendkind, DEPOT, Amorelie czy Deutsche Bahn.