deyde.com platforma europejska

Wrocławska firma Bizgle stworzyła nową platformę handlową Deyde.com, która obejmuje swym zasięgiem wszystkie kraje Unii Europejskiej.

Pomysł biznesowy twórców Deyde.com opiera się na różnicach cen pomiędzy różnymi rynkami europejskimi. Oferuje produkty z kategorii:  elektronika i IT, zdrowie i uroda, dla domu oraz dziecko. Niektóre z nich czasami bardziej opłaca się kupić za granicą, gdyż różnice w cenach dochodzą nawet do 30%. Platforma Deyde.com współpracuje z kilkoma tysiącami sklepów i wyłapuje różnice w cenach pomiędzy poszczególnymi produktami. Jest więc swego rodzaju ogólnoeuropejską porównywarką cen, która pośredniczy w transakcji między klientem, a sklepem.

Handel transgraniczny

Obecnie Deyde.com działa w 18 wersjach językowych i sprzedaje we wszystkich krajach Unii Europejskiej, ale skupia się głównie na rynkach: hiszpańskim, włoskim, francuskim i niemieckim. Współpracuje na razie ze sklepami niemieckimi i polskimi i stopniowo rozszerza portfolio.

Polska wersja platformy Deyde.com
Polska wersja platformy Deyde.com

„Często okazuje się, że włochom bardziej opłaca się kupić w sklepie polskim niż u siebie, różnice w cenach mogą sięgać aż 30% – 40%. Korzystają na tym klienci oraz sprzedawcy, dla których obecność na naszej platformie może być pierwszym krokiem do sprzedaży na rynkach zagranicznych, bez konieczności ponoszenia związanych z tym kosztów” – wyjaśnia Piotr Martyniak, wiceprezes zarządu Bizgle.

Darmowa dostawa

Deyde.com działa na wewnętrznie stworzonym oprogramowaniu, platformie i posługuje się autorskim silnikiem porównywarki. Sprzedawcy mają do dyspozycji narzędzia analityczne i raporty dotyczące różnic w cenach dla poszczególnych produktów. Dzięki nim mogą kształtować politykę cenową pod kątem poszczególnych rynków. Nie muszą oferować tej samej ceny, co w swoim sklepie. Platforma pobiera od nich prowizję od sprzedaży.

Deyde.com oferuje dla każdego produktu darmową dostawę i darmowy zwrot, niezależnie od wartości zamówienia. Jeśli sprzedawca posiada samodzielnie zorganizowaną sieć dystrybucji, nie musi korzystać w tym zakresie z Deyde.com. Platforma ma podpisaną umowę z UPS na dostawę na terenie Europy i ponosi jej koszty.

Bez inwestycji w magazyny

Zapytany w tym kontekście o rentowność przedsięwzięcia, Piotr Martyniak wyjaśnia, że firma ma na to większe szanse niż np. Zalando, które poniosło duże koszty inwestycji w zaplecze magazynowe. „My nie mamy własnych magazynów, nasi sprzedawcy korzystają z własnej infrastruktury, dlatego koszty są mniejsze” – mówi.

Deyde.com oferuje płatność wyłącznie za pomocą kart kredytowych i korzysta w tym zakresie z własnych rozwiązań, bez pomocy operatorów transakcji online. Firma podpisała umowę z jednym z niemieckich banków, dzięki czemu może samodzielnie przeprowadzać transakcje. Jednak w przyszłości, gdy firma skupi się na sprzedaży również na rynkach Europy Środkowej, zapewne wprowadzi też inne opcje płatności, w tym popularne w niektórych krajach Unii płatności za pobraniem.

Deyde.com jest inwestycją w całości finansowaną przez Bizgle, wrocławską firma technologiczną, założoną w 2009 roku.