Pinterest

Po wprowadzeniu od 2015 roku sponsorowanych postów, Pinterest pracuje nad nowymi formatami reklam, które będą lepiej przykuwały uwagę użytkowników.

Dyrektor ds marketingu Eric Hadley zdradził w rozmowie z portalem Ad Age, że Pinterest planuje wprowadzić nowy typ reklamy – animowane posty, które będą ruszały się wraz z przesuwaniem w dół ekranu przeglądarki. Nie podał jednak szczegółów dotyczących funkcjonowania tego typu postów, ani konkretnej daty ich wprowadzenia. Wiadomo jedynie, że testy nowego formatu reklam rozpoczną się za kilka miesięcy.

Nowy format reklam

Jednocześnie Hadley zapowiada, że serwis dostarczy reklamodawcom bardziej precyzyjne narzędzia pozwalające skierować sponsorowane treści do węższych grup odbiorców. Przedtem mogli oni wybierać grupę docelową na podstawie trzydziestu dostępnych kategorii postów, takich jak „jedzenie i picie”, „podróże” czy „sport”. Teraz będą w stanie bardziej precyzyjnie określić, do jakich użytkowników chcą dotrzeć.

Hadley twierdzi, że nowe narzędzia pozwolą marketerom dotrzeć nie tylko np. do miłośników sportu, ale również do wielbicieli poszczególnych dyscyplin, jak np. piłka nożna, czy też do entuzjastów ruchu na świeżym powietrzu.

Precyzyjne targetowanie

Wprowadzenie nowych usług dla reklamodawców związane jest ze strategią Pinteresta, który stale pracuje nad nowymi narzędziami pozwalającymi bardziej precyzyjnie kierować treści. Serwis chce się pozycjonować jako niezbędne narzędzie społecznościowe dla marketerów. W styczniu firma przejęła firmę Kosei, działającą w branży reklamy internetowej i specjalizującą się w targetowaniu reklam, w oparciu o model rekomendacji oraz związki pomiędzy użytkownikami portali.

Aplikacja Kosei to samouczący się system, który pozwala przewidzieć, jakich produktów będą szukali użytkownicy danego serwisu w przyszłości. System analizuje m.in. historię wyszukiwarki i listę dotychczasowych zakupów dokonanych przez użytkownika serwisu, a następnie przetwarza je i przygotowuje rekomendację, czego w przyszłości może potrzebować dana osoba.

Hadley nie odniósł się do pojawiających się ostatnio w mediach doniesień o tym, że Pinterest przygotowuje się do uruchomienia przycisku „kup”. Przewiduje się, że zostanie on uruchomiony jeszcze w 2015 roku. Umożliwiłby on użytkownikom portalu kupowanie prezentowanych w postach produktów bez konieczności opuszczania serwisu bądź jego aplikacji mobilnej.