Salon Briju
Salon Briju

Spółka Briju SA, producent biżuterii planuje otwarcia kolejnych salonów sprzedaży. W tym roku zostanie otwartych minimum 20 salonów pod marką Briju.

Spółka ma już podpisane umowy na kilkanaście nowych lokalizacji, w tym w największych aglomeracjach kraju: Warszawie, Poznaniu i Wrocławiu.

Nowe otwarcia

Własna sieć sprzedaży Briju liczy obecnie 13 salonów. W marcu zostanie otwarty sklep w Elblągu, a w połowie kwietnia pierwsza lokalizacja w Warszawie. Stołeczny salon będzie znajdował się w Centrum Handlowym Sadyba Best Mall.

– Warszawska lokalizacja jest dla nas ważna zarówno ze względu sprzedażowego, jak i wizerunkowego. Warszawa to największy rynek nabywców dóbr luksusowych, w tym biżuterii. Wiele uwagi poświęcamy ocenie i wyborze najlepszej lokalizacji, dlatego cieszymy się, że udało nam się pozyskać tak dobrą lokalizację – mówi Przemysław Piotrowski, prezes zarządu Briju.

W ofercie salonu znajdzie się wiele wyjątkowych kolekcji, m.in. Wild at Heart stworzona przez Mariusza Przybylskiego dla marki Briju. Uwagę przykuwać będą również wyroby z brylantami.

– Własny zakład produkcyjny i pracownia projektowa dają nam swobodę w tworzeniu biżuterii. Mamy możliwość wyprodukować praktycznie dowolną zaprojektowaną biżuterię oraz elastycznie możemy reagować na zapotrzebowanie rynkowe – dodał Przemysław Piotrowski.

Rozwój sieci

W II kwartale spółka zamierza otworzyć również sklepy w Przemyślu, Płocku i Poznaniu. W planie jest również trzeci sklep we Wrocławiu. Najwięcej otwarć planowanych jest na II półrocze, salony Briju pojawią się w Bydgoszczy, Mielcu, Jaworznie, Jeleniej Górze, Wrześni oraz Białymstoku.

– W tym roku znacząco zwiększymy własną sieć sprzedaży. Planujemy otworzyć minimum 20 salonów, dzięki czemu nasza sieć będzie prawie trzykrotnie większa niż na koniec ubiegłego roku. Obecnie intensywnie pracujemy nad kolejnymi lokalizacjami i w kilku przypadkach trwają już ostatnie ustalenia – wyjaśnia Przemysław Piotrowski.

Wyniki finansowe

W okresie dziewięciu pierwszych miesięcy 2014 r. Briju osiągnęła lepsze wyniki niż w całym 2013 r. Skonsolidowane przychody wyniosły 274,5 mln zł, a zysk brutto ze sprzedaży 18,4 mln zł – wzrost o odpowiednio 17,4 proc. i 71,8 proc. rok do roku. Zysk netto po wzrośnie o 10,3 proc. wyniósł 8 mln zł. Wyniki za cały 2014 r. spółka opublikuje 20 marca br.

Działalność spółki jest kontynuacją blisko 100-letniej tradycji jubilerskiej rodziny Piotrowskich. Obejmuje ona dwa segmenty: projektowanie, produkcję i dystrybucję wysokiej jakości wyrobów jubilerskich oraz handel kruszcami złota i srebra. Segment wyrobów jubilerskich obejmuje najstarszą działalność spółki, od 2011 roku produkcja odbywa się pod marką Briju. 29 maja 2014 r. akcje Briju zadebiutowały na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, wcześniej spółka była notowana na NewConnect.