Salon Bytom
Salon Bytom

Spółka Bytom ma solidne podstawy i jest zdolna generować rosnące zyski. Zbudowaliśmy sieć detaliczną składająca się z 81 sklepów, a wartość przychodów przekroczyła 100 mln zł – mówi Michał Wójcik, prezes zarządu Bytom SA.

Widzimy miejsce do dalszego rozwoju dystrybucji. Rok 2015 przyniesie nam kolejne otwarcia i powiększenie powierzchni sieci powyżej 9 tys. mkw. Będziemy kontynuować strategię komunikacji odwołującą się do tradycji marki i nawiązującą do dziedzictwa polskiej kultury. Sprzyjające warunki ekonomiczne, doświadczenia z ostatnich lat Bytomia jako firmy detalicznej oraz bieżące wyniki zapowiadają dalszą poprawę efektywności sieci w zakresie realizowanej sprzedaży i marży brutto na mkw – podkreśla Michał Wójcik.

– Jestem przekonany, że rok 2015 będzie rekordowy pod każdym względem w historii spółki, a osiągnięte wyniki finansowe przełożą się na adekwatną wycenę akcji – dodaje Wójcik.

Rośnie sieć sklepów

W roku 2015 planowane jest uruchomienie sześciu nowych sklepów marki Bytom. Inwestycje te będą finansowe częściowo z leasingu a częściowo ze środków własnych spółki.

Natomiast w zeszłym roku otwartych zostało dziewięć salonów firmowych o powierzchni 1135 mkw. W I kwartale otwarto dwa lokale: w CH Atrium Felicity (Lublin) oraz w Galerii Amber (Kalisz). W II kwartale miały miejsce również dwa otwarcia: w Galeria Łódzka oraz Alfa Białystok. W III kwartale spółka rozpoczęła działalność w CH Sfera (Bielsko-Biała) oraz Galeria Warmińska (Olsztyn).

W ostatnim, czwartym kwartale, ruszyły sklepy w następujących lokalizacjach: CH Wola Park (Warszawa), Atrium Copernicus (Toruń) i Sosnowiec Plaza. Wszystkie powyższe sklepy zostały zaprojektowane w nowej aranżacji, mającej na celu zaprezentowanie zmian, jakie zaszły w oferowanych produktach.

Wyniki finansowe

W roku 2014 Bytom SA wygenerowała zysk netto w wysokości ponad 5,32 mln zł (wobec zysku netto w wysokości 998 tys. zł w 2013 r.). Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł w 2014 r. 53,53 mln zł wobec 43,19 mln zł w 2013 r. Natomiast na poziomie wyniku na sprzedaży spółka wygenerowała zysk w wysokości 7,5 mln zł wobec 1,39 mln zł zysku w 2013 r.

Przychody ze sprzedaży za rok 2014 były wyższe od osiągniętych w roku 2013 o 22%. Wzrost ten wynikał ze zwiększenia przychodów z tytułu sprzedaży detalicznej, która jest najistotniejszą gałęzią działalności spółki. Sprzedaż detaliczna wzrosła z poziomu 76,2 mln zł do 94,8 mln zł (wzrost o 24%). Wzrost sprzedaży detalicznej jest wynikiem poprawy efektywności sprzedaży, będącej następstwem zmian wprowadzonych w poprzednim roku, zarówno w funkcjonowaniu sieci, jak i ofercie produktowej marki Bytom.

Pod względem sprzedaży w zł/mkw. sieci handlowej w ciągu 12 miesięcy 2014 roku nastąpił 11% wzrost w stosunku do roku 2013. Średniomiesięczna sprzedaż z mkw. osiągnęła poziom 1027 zł/mkw.

Firma Bytom rozpoczęła swoją działalność w lipcu 1945 roku. Od 1995 roku spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Bytom w oparciu o wieloletnie doświadczenie połączone z nowoczesną technologią, specjalizuje się w tworzeniu i dystrybucji kolekcji formalnej i casualowej mody męskiej. Spółka otwiera sklepy o średniej powierzchni 130 mkw.