Lidl Polska chce otwierać 30 sklepów rocznie

Aplikacja Lidl

Aplikacja Lidl

Lidl, zainwestuje w nowe sklepy i modernizację istniejących placówek pół miliarda złotych.

– Zakładamy utrzymanie stabilnego poziomu ekspansji w ciągu najbliższych 10-15 lat. Zarówno otwieranie nowych sklepów jak i modernizacja już istniejących będą finansowane ze środków własnych spółki – mówi dla Retailnet Radosław Liberski, członek zarządu Lidl Polska.

Modernizacja i rozwój

Spółka na bieżąco analizuje potrzeby istniejących placówek i sukcesywnie przeprowadza modernizację na terenie całego kraju. Zgodnie z przyjętą strategią poszukuje także nowych lokalizacji.

– Jesteśmy zainteresowani ekspansją zarówno w dużych miastach takich jak Warszawa, Wrocław, Poznań czy Gdańsk, ale też w mniejszych miejscowościach. Dobrym przykładem udanej inwestycji jest oddany do użytku w ubiegłym roku sklep w Pile – dodaje Radosław Liberski.

W 2015 roku Lidl Polska zamierza zainwestować także w szkolenia pracowników i na ten cel przeznaczy 20 mln zł. Ogłoszony przez Lidla globalny projekt szkoleniowy w tym roku dotyczyć będzie kierowników sklepów. Według szacunków firmy Lidl Polska, inwestycja w ten projekt oznacza przeznaczenie na jego przygotowanie i przeprowadzenie kwoty rzędu kilku milionów złotych w samym tylko 2015 roku.

Ponad 500 sklepów w Polsce

Przypomnijmy, W 2014 roku obroty sieci Lidl w Polsce wyniosły ponad 11,5 mld zł i były o ok. 1 mld złotych wyższe niż w 2013 roku. W 2014 roku ponad 500 sklepów Lidl w całej Polsce odwiedziło przeszło 300 mln klientów.

– Jesteśmy zadowoleni z rozwoju sieci w Polsce. Realizujemy strategię rozwoju organicznego, stawiając na jakość, a nie ilość. Lidl to jedna z wiodących sieci spożywczych w Polsce – podsumowuje członek zarządu spółki.

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w wielu krajach Europy istnieje ponad 9 tys. sklepów tej marki, a w Polsce ponad 500.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska