sephora e-commerce

Sephora będzie konkurowała na amerykańskim rynku z Amazonem. Sieć drogerii uruchamia własną wersję Amazon Prime, oferując ekspresowe, darmowe dostawy w ramach abonamentu.

Działający na amerykańskim rynku sklep internetowy Sephory wprowadził dla swoich klientów nowy program członkowski, podobny do tego, który oferuje Amazon. Klienci Sephory będą mogli za cenę 10 dolarów rocznie założyć konto Flash. Opcja ta dostępna jest na terenie Stanów Zjednoczonych oraz Puerto Rico. Nie obowiązuje mieszkańców Kanady, Alaski i Hawajów.

Darmowa dostawa

W ramach programu subskrypcyjnego Flash klienci będą mogli zamówić produkty z darmową, dwudniową dostawą, niezależnie od wartości zamówienia. Dla „zwykłych” klientów drogerii obowiązuje bowiem minimalna wartość zamówienia, po przekroczeniu której otrzymuje się darmową dostawę.

Darmowa i szybka dostawa w programie Flash obejmuje każde zamówienie w ciągu całego roku. Członkowie subskrypcji mogą też zamówić ekspresową dostawę dnia następnego w cenie 5,95 dolarów. Normalnie dostawa taka kosztuje w amerykańskiej Sephorze 16,95 dolarów.

Klienci, którzy są szczególnie wierni marce Sephora nie muszą płacić 10 dolarów rocznie za subskrypcję w programie Flash. Jest on darmowy dla posiadaczy konta VIB Rogue, które można założyć sobie jeśli wydaje się w sklepach Sephory więcej niż 1000 dolarów w ciągu roku kalendarzowego.

Klient wydaje więcej

W wersji pilotażowej subskrypcji Flash klienci, którzy zapisywali się do programu wydawali dwa razy więcej niż pozostali, porównywalnie aktywni klienci Sephory – podaje serwis Fast Company.

„Okazało się, że kobiety, gdy zetkną się z produktem, który im się spodoba, po prostu chcą go od razu kupić. Nie mają ochoty czekać, aż uzbiera się odpowiednia liczba produktów w koszyku lub dodawać produktu do listy życzeń, żeby rozważyć zakup ponownie w późniejszym terminie. Program subskrypcji pozwala im realizować potrzebę otrzymania natychmiastowej nagrody.” – wyjaśniła dyrektor zarządzająca Sephory Bridget Dolan.

Sephora to lider sprzedaży rynku kosmetyków selektywnych oraz największa sieć perfumerii na świecie, obecna na polskim rynku od 15 lat. Obecnie Sephora prowadzi blisko 1,8 tyś perfumerii na całym świecie, w tym 92 perfumerie w Polsce. Sephora jest częścią koncernu Moët Hennessy Louis Vuitton, korporacji działającej w sektorze dóbr luksusowych.