Założony w 2006 roku kalifornijski startup z Mountain View, ogłosił na swojej stronie internetowej, że kluczowi członkowie jego zespołu dołączają do Facebooka, gdzie będą pracować nad integracją swojej technologii i usprawnieniem emisji reklam.

Wydajność reklam na Facebooku

„Łącząc siły z Facebookiem zaczynamy nowy rozdział w naszej działalności. Platforma Facebooka daje nam możliwość zwiększenia naszej wiedzy dotyczącej poszukiwania produktów oraz dostarczania wyników naszej pracy do ponad miliarda osób, które obecnie korzystają z serwisu” – napisał TheFind na swoim blogu.

Facebook nie ujawnił szczegółów dotyczących umowy oraz informacji, ile firma zapłaciła za wyszukiwarkę. Rzecznik Facebooka wydał natomiast oświadczenie o przejęciu, w którym podkreślił znaczenie TheFind w zwiększeniu wydajności reklam obecnych na portalu.

„Jesteśmy podekscytowani współpracą z TheFind. Ich utalentowany zespół zbudował świetną wyszukiwarkę, która pozwala konsumentom odnaleźć poszukiwane przez nich produkty. Wierzymy, że łącząc siły możemy sprawić, by reklamy na Facebooku stały się jeszcze bardziej wydajne. Nasza firma łączy ludzi z tematami, markami oraz, coraz częściej, z produktami, których poszukują” – czytamy w komunikacie.

Przeszukiwarka e-sklepów

TheFind specjalizuje się w wyszukiwaniu produktów z szeroko rozumianego sektora mody. Dzięki TheFind kupujący mogą w prosty sposób porównać ceny ofert pochodzących z różnych e-sklepów bez konieczności zaglądania na każdą stronę osobno. Po wpisaniu słowa kluczowego, wyszukiwarka przeszuka wyniki sprzedawców internetowych, takich jak Target, Nordstrom, Zappos, Amazon Ebay czy Etsy. Jeśli konsumenci poszukują sklepu lokalnego TheFind może pokaże sklepy w ich kolalizacji.

Według oficjalnych danych platforma indeksuje w tej chwili 500 milionów produktów z 500 tysięcy sklepów.

Facebook stawia na e-commerce

Krok Facebooka jest związany z wprowadzaniem przez społecznościowego giganta kolejnych usług e-commerce. W lipcu 2014 roku Facebook rozpoczął współpracę ze startupem Stripe, aby umożliwić zakupy poprzez przycisk „Kup teraz.”

Co ciekawe wyszukiwarka TheFind indeksuje „lajki” umieszczane przez internatów pod opisami produktów. Dzięki temu wyniki wyszukiwania są bardziej precyzyjne. W jaki sposób ten system będzie rozwijany jeszcze nie wiadomo. Na razie serwis TheFind poinformował, że w ciągu najbliższych kilku tygodni jego strona internetowa będzie nieaktywna.