wincor nixdorf omnichannel

Wincor Nixdorf, globalny lider rozwiązań IT dla sprzedawców wielokanałowych, zaktualizował swój pakiet aplikacji TP.net.

TP.net to rodzina aplikacji przeznaczona na potrzeby sprzedawców działających w modelu omnichannel. Służy do zarządzania wszystkimi procesami biznesowymi, pozwala integrować aplikacje mobilne, sklep internetowy oraz stany magazynowe w salonach sprzedaży. Jak dowiedziała się redakcja Retailnet, zaktualizowana wersja platformy dostępna będzie w ponad 70 krajach, w tym w Polsce.

Jak wdrożyć omnichannel

Jak wynika z badań First Data, ponad 60% konsumentów, zanim kupi produkt w sklepie, zbiera informacje o nim przez internet. Ponadto, 40% konsumentów przebywając w salonie sprzedaży korzysta ze smartfonów w celu porównania cen i znalezienia najbardziej korzystnej oferty.

Z badań Deloitte wynika z kolei, że klienci, którzy robią zakupy symultanicznie korzystając w wielu kanałów, wydają na jedną transakcję o 82% więcej niż ci, którzy kupują wyłącznie w sklepie. Im lepiej poinformowani są klienci, tym większe jest prawdopodobieństwo, że dokonają zakupu.

Firma Wincor Noxdorf zajmuje się między innymi diagnozowaniem i projektowaniem ścieżki, którą musi przejść sprzedawca, aby zintegrować swoje kanały sprzedaży. Ich rozwiązania pomagają zunifikować działania biznesowe oraz przenosić informacje o transakcji pomiędzy kanałami. Oferują też rozwiązania POS, dzięki którym personel sklepu otrzymuje informacje o danym kliencie i może zaoferować mu odpowiednio dobrane promocje.

Spójne zarządzanie kanałami

„Aby zapewnić klientom spójne doświadczenie zakupowe, sprzedawcy muszą nie tylko połączyć bazy danych o klientach z różnymi kanałami komunikacji i sprzedaży, ale też ujednolicić biznesowe procesy back-end, tak aby obsługa transakcji była spójna we wszystkich kanałach.” – komentuje Patrick Leonard, wiceprezes ds. handlu detalicznego w Wincor Nixdorf.

„Z oprogramowania TP.net korzystają obecnie sprzedawcy na ponad 70 rynkach. Pomaga im ono rozwiązywać problemy związane z działalnością w modelu omnichannel” – dodaje.

Oprogramowanie Wincor Nixdorf daje fundament pod platformę omnichannel. Dzięki niemu sprzedawcy mogą w spójny sposób zarządzać aplikacjami w różnych kanałach, programami lojalnościowymi, cenami i promocjami, zaawansowanymi terminalami POS oraz siecią sklepów.

Najnowsza wersja zostanie wzbogacona o nowy model zarządzania relacjami z klientem. Zapewni ona interakcję w czasie rzeczywistym we wszystkich kanałach, w tym social media. Od strony back-endu, TP.net pozwala zarządzać realizowaniem zamówień, stanami magazynowymi oraz płatnościami gotówkowymi i bezgotówkowymi.

Wincor Nixdorf to globalny specjalista od rozwiązań IT, wyspecjalizowany w handlu detalicznym i bankowości. Z siedzibą w Austin w stanie Teksas, firma działa na ponad 130 rynkach i notuje roczne obroty na poziomie trzech miliardów dolarów.