PayPal chce tym samym stworzyć swój własny portfel mobilny. Jak donosi serwis Recode, za startup z Massachusetts, firma ma zapłacić około 280 milionów dolarów. Sam PayPal odmówił komentarza w tej sprawie.

Konkurencja dla Apple i Google

Trudno się dziwić tej decyzji. Konkurencja na rynku płatności staje się coraz bardziej ostra. Jesienią 2014 roku firma Apple uruchomiła swoją platformę płatniczą Apple Pay. Google niedawno podpisał umowy z operatorami telefonii komórkowej, by dostarczać mobilny portfel Google Wallet do milionów smartfonów, a Samsung zbudował swój własny system o nazwie Samsung Pay.

Wiedząc, że coraz więcej sprzedawców decyduje się na alternatywne usługi płatnicze, w ciągu ostatnich kilku lat także PayPal starał się stworzyć własne rozwiązanie mobilne. Zakup platformy Paydiant ma zatem sprawić, że firma dotrzyma kroku konkurencji.

Ponadto umowa ze startupem ze wschodniego wybrzeża USA daje firmie PayPal możliwość stworzenia własnego systemu płatności i odseparowania się od serwisu eBay, do którego należy obecnie PayPal.

Portfel mobilny dla sieci detalicznych

Założona w 2010 roku firma Paydiant nie tylko pomaga firmom wbudować system płatniczy do ich aplikacji mobilnych, ale również promuje oferty i rozwija strategie lojalnościowe.

Jim Moran, inwestor z firmy North Bridge, która dokonała początkowego sfinansowania startupu, wyjaśnia decyzję Paydiant w wywiadzie dla magazynu Fortune: „Sami nie dalibyśmy sobie rady na konkurencyjnym rynku. Na przykład Apple posiada setki milionów lojalnych klientów i świetne telefony. Wejście w strukturę PayPal to bardzo rozsądny krok.”

Od początku swojego istnienia firma Paydiant zgromadziła około 35 milionów dolarów od spółek General Catalyst, North Bridge, Growth Equity & Venture Partners, i kilku innych firm.