Grupa Muszkieterów inwestuje w model omnichannel

Intermarche

Intermarche

Grupa Muszkieterów zrzeszająca właścicieli supermarketów spożywczych Intermarché oraz sklepów „dom i ogród” Bricomarché, rozpoczyna testy modelu click and collect. To pierwszy krok w kierunku sprzedaży w modelu omnichannel.

O testach usługi click and collect Grupa informowała już w grudniu 2014 roku. Jak dowiedziała się redakcja Evigo, testowanie nowej usługi zacznie się w drugiej połowie maja 2015 roku. Grupa przygotowała dwie formy usługi: Drive Light oraz Acceuil.

Samochodowe e-commerce

Usługa Drive Light będzie polegała na możliwości odbioru w sklepie stacjonarnym towaru zamówionego na stronie drive.intermarche.pl. Wszystko ma się odbyć bez konieczności wysiadania z samochodu.

Intermarche Drive

Intermarche Drive

Usługa Acceuil (z francuskiego „dom) umożliwi z kolei odbiór towaru we wskazanej placówce Intermarché w wyznaczonym do tego specjalnie miejscu.

Na początek usługa w modelu Drive pojawi się w Poznaniu, przy jednym z tamtejszych supermarketów Intermarché. Obie formy usługi są w fazie testów i po ich przeprowadzeniu Grupa zdecyduje który format jest korzystniejszy.

Testowanie click and collect

– Jesteśmy właśnie na etapie budowania pierwszego takiego stanowiska odbioru Drive. Zakładamy, że czas przeznaczony na obsługę klienta w tej formie to nie więcej niż cztery minuty licząc od momentu pojawienia się klienta w placówce, do zapłacenia za towar i odjazdu – mówi serwisowi Evigo Krzysztof Waligórski, prezes sieci Intermarché w Polsce.

– Gama produktów dostępnych w ramach usługi Drive liczyć będzie około siedmiu tysięcy pozycji oferowanych w cenach obowiązujących w sklepach stacjonarnych. Klienci będą mogli skorzystać z różnych form płatności i darmowego pakowania – dodaje Waligórski.

Po Poznaniu do testów włączone zostaną placówki w miejscowościach Śrem, Luboń oraz Środa Wielkopolska. Do końca tego roku test zostanie przeprowadzony łącznie w pięciu placówkach handlowych.

Komfort zakupów online

Nowa usługa – jak informuje firma – powstaje na wyraźne zapotrzebowanie kupujących.

– Konsumenta XXI wieku cechuje duża aktywność w świecie on-line, który zapewnia mu oszczędność czasu oraz komfort zakupów. Odpowiadając na te potrzeby sieć Intermarché rozpoczyna testy modelu  Drive – podkreślają przedstawiciele sieci i zapowiadają, że docelowo nowe usługi będą także wprowadzane dla sieci Bricomarché.

Sieć handlowa Grupy Muszkieterów liczy obecnie 218 supermarketów Intermarché i 108 Bricomarché. W Centrali Grupy w Poznaniu, w dwóch magazynach logistycznych oraz supermarketach zatrudnionych jest aktualnie ponad 14 tys. osób. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w pięciu krajach Europy: w Polsce, Francji, Belgii, Portugalii oraz Serbii.

W 2014 r. obroty Grupy Muszkieterów w Polsce wyniosły 5,43 mld złotych. W tym samym czasie Grupa w całej Europie wygenerowała obroty na poziomie przekraczającym 40 mld euro.

Tekst pierwotnie ukazał się w serwisie Evigo.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016