CDRL notuje skokowy wzrost zysków

Kolekcja Coccodrillo

Kolekcja Coccodrillo

Spółka CDRL SA., właściciel marki Coccodrillo, zakończyła 2014 rok notując 11,39 mln zł skonsolidowanego zysku netto. To wynik o 4,8% lepszy od założonego w prognozie finansowej i aż o ponad 275 proc. wyższy od osiągniętego przed rokiem.

Wyniki Grupy

Grupa CDRL osiągnęła w zeszłym roku również wzrost przychodów o 6 proc. do 158,43 mln zł (niemal zgodnie z prognozą, która wynosiła 159,39 mln zł). Wynik EBITDA wyniósł 18,57 mln zł i był o 0,7 proc. wyższy od zakładanego w prognozie.

– Bardzo dobre wyniki finansowe są efektem działań optymalizacyjnych, które prowadziliśmy w tym oraz poprzednich latach. Cały czas pracujemy nad tym, żeby zapewnić spółce najbardziej korzystne kontrakty z dostawcami materiałów i producentami. Jesteśmy przekonani, że spółka ma potencjał do rozwoju oraz dalszego wzrostu wyników – mówi Tomasz Przybyła, wiceprezes CDRL SA.

Poprawa wyniku, to w dużej mierze efekt wyższej marży, przy równoczesnym zwiększeniu przychodów. Zysk na sprzedaży wyniósł 21,07 mln zł, co stanowiło 13 proc. wartości sprzedaży. W poprzednim roku było to 7 proc.

Debiut giełdowy

– To był dla nas bardzo dobry i ważny rok. Nie tylko osiągnęliśmy świetne wyniki finansowe. Z sukcesem przeprowadziliśmy ofertę publiczną z której pozyskaliśmy środki na rozwój i zadebiutowaliśmy na warszawskiej Giełdzie – mówi Marek Dworczak prezes spółki CDRL SA.

CDRL zadebiutowało na GPW 28 października. Oferta publiczna spółki spotkała się z dużym zainteresowaniem o czym świadczy fakt, że stopa redukcji w transzy dla inwestorów indywidualnych wyniosła aż 81,75%. Wcześniej spółka z sukcesem przeprowadziła ofertę publiczną z której pozyskała 14,9 mln zł brutto na rozwój. Część z tych środków jest przeznaczona na rozbudowę sieci sprzedaży.

Jeszcze przed zakończeniem Oferty Publicznej, CDRL terminowo spłaciło notowane na Catalyst obligacje o łącznej wartości 9,583 mln zł.

Rozwój sieci

– Dużo uwagi poświęcamy też rozbudowie sieci sprzedaży. W trakcie 2014 r. liczba naszych placówek (własnych oraz franczyzowych) w Polsce wzrosła o 27 lokalizacji, do łącznej liczby 214 sklepów. Na całym świecie mieliśmy na koniec roku już 362 sklepy w różnych formatach, co oznacza wzrost o 7 proc. W dalszym ciągu będziemy rozwijać naszą sieć sprzedaży zarówno w Polsce, jak i w innych krajach. Uważnie obserwujemy rynki, na których moglibyśmy zaistnieć lub zwiększyć naszą obecność. Jesteśmy bardzo zadowoleni m.in. z wyników osiąganych w krajach arabskich – dodał Marek Dworczak.

Sklepy Coccodrillo są obecne na czterech kontynentach, w tym m.in. w Arabii Saudyjskiej, Chinach oraz Brazylii. Natomiast wszystkie projekty dla kolekcji Coccodrillo, powstają w Polsce.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016