westfield rozszerzona rzeczywistosc

W londyńskim centrum handlowym Westfield powstał pop-up store, w którym klienci będą mogli oglądać najnowsze kolekcje w wirtualnej rzeczywistości.

Westfield nawiązało współpracę z firmą Inition, która specjalizuje się w produkcji gadżetów technologicznych nowej generacji. Pop-up store otwarty podczas eventu Future Fashion wyposażony będzie w specjalne okulary przenoszące klienta do wirtualnej rzeczywistości. Dzięki technologii śledzącej ruch, klienci będą mogli sterować urządzeniem za pomocą gestów, zobaczą też na wyświetlaczach swoje ręce.

Wirtualna rzeczywistość

Jest to nowatorskie przedsięwzięcie, ponieważ po raz pierwszy połączono w ten sposób obie technologie. Dzięki nim użytkownicy będą mogli wchodzić w interakcje z wirtualnymi postaciami, przemieszczać się latając, a także oglądać i mieszać ze sobą ubrania, w całkowicie fantastycznym, nierzeczywistym otoczeniu.

„Połączenie wirtualnej rzeczywistości z technologią śledzenia ruchu każdy użytkownik może sam zaprojektować sobie indywidualną przygodę i podróż po świecie mody” – komentuje Ainsley Henn z Inition.

Gdy klient zbliży się do dużego ekranu, technologia rozpozna jego kształt i stworzy dla niego indywidualny awatar. Za pośrednictwem wirtualnej postaci można przemieszczać się po ekranie, za przewodnika mając wirtualną postać ucieleśniającą tegoroczne trendy w modzie.

Podróż z awatarem

Postacie te, poruszając się po ekranie, zostawiają smugi, które określają ich naturę. Future Modern charakteryzuje się rozświetlonymi liniami, Denim będzie rozmazana, jakby w kokonie z nici, natomiast Floral będzie tworzył wokół siebie kolory symbolizujące zapachy, które nadają barwy znajdującym się wokół awataru kwiatom.

Po rozpoczęciu wirtualnej podróży z tymi trzema przewodnikami, użytkownik będzie mógł wirtualnie oglądać produkty, które odpowiadają trendom sezonu i które można znaleźć w sklepach znajdujących się w galerii handlowej.

„Jednym z najciekawszych obecnie tematów jest wpływ nowych technologii na nasze codzienne życie” – mówi Myf Ryan, dyrektor Westfield.

„Z naszych badań wynika, że klienci chętnie odkrywają nowe technologie związane z modą, intrygują ich nowe sposoby jej odbierania. 52% chętnie skorzystałoby z rozszerzonej rzeczywistości w sklepie, a 57% ciekawią wirtualne lustra” – dodaje Ryan.