Neinver chwali się sukcesami w zarządzaniu

Centrum Factory, Neinver

Centrum Factory, Neinver

Sprzedaż w zarządzanych przez Neinver centrach outlet w Europie wzrosła o 10 proc., osiągając poziom 952,29 mln euro.

We wszystkich 20 obiektach handlowych zarządzanych w Europie przez Neinver w ubiegłym roku, sprzedaż wzrosła o 10 proc. względem 2013 r., przekraczając wartość 1,14 mld EUR. Odwiedzalność zwiększyła się natomiast o 6 proc., do poziomu 58,13 mln.

W Polsce, pięć zarządzanych przez Neinver centrów pod marką Factory przyciągnęło 13 mln klientów, czyli 10 proc. więcej niż rok wcześniej. Łączna sprzedaż wzrosła względem 2013 r. o 20 proc.

Rośnie sprzedaż i odwiedzalność

Zarządzane przez Neinver centra outlet na sześciu europejskich rynkach zakończyły rok 2014 z bardzo dobrymi wynikami w zakresie sprzedaży i odwiedzalności. 15 obiektów przyciągnęło ponad 41,48 mln klientów, co stanowi 5 proc. wzrost w stosunku do roku 2013. Centra zanotowały również wzrost sprzedaży o 10 proc. – do poziomu 952,29 mln euro.

– Wskaźniki operacyjne centrów zarządzanych przez Neinver rosną regularnie od 10 lat, co pokazuje, iż w perspektywie długoterminowej przyjęty model zarządzania prowadzi do podnoszenia wartości nieruchomości – wyjaśnia Daniel Losantos, dyrektor zarządzający Neinver.

– A rynek centrów handlowych, zwłaszcza sektor wyprzedażowy, który stał się nieodzownym kanałem sprzedaży wykorzystywanym przez poszczególne marki, wymaga bardzo wyspecjalizowanego podejścia do zarządzania – dodaje Losantos.

Miliard euro sprzedaży

Neinver zarządza obecnie 22 obiektami handlowymi – tradycyjnymi galeriami oraz centrami outlet. We wrześniu 2014 r., firma podpisała umowę joint venture z KKR, dodając do swojego portfolio centrum Nassica w Madrycie oraz Vista Alegre w Zamora.
Łączna powierzchnia najmu w europejskich centrach wynosi 565.100 mkw. Znajduje się na niej 1,2 tys. sklepów czołowych marek krajowych i międzynarodowych.

W 20 centrach handlowych (centrach outlet i tradycyjnych galeriach handlowych) zarządzanych przez Neinver w latach 2013-2014, odwiedzalność wzrosła średnio o 6 proc. w skali roku, osiągając poziom 58,13 mln. Łączna sprzedaż w poprzednim roku przekroczyła 1,14 mld euro, czyli 10 proc. więcej niż w 2013 r.

Spółka Neinver jest inwestorem, deweloperem i zarządcą nieruchomości. Neinver działa obecnie w sześciu krajach: w Hiszpanii, Polsce, Niemczech, Włoszech, Francji i Portugalii.

Pod marką Factory, Neinver wprowadził koncepcję centrów outlet do Hiszpanii i Polski, od lat pozostając liderem na tych rynkach. Firma jest także drugim co do wielkości operatorem centrów outlet w Europie.

Neinver zarządza „IRUS European Retail Property Fund”, który jest jednym z największych prywatnych paneuropejskich funduszy na rynku nieruchomości.

Neinver w Polsce

W Polsce Neinver jest obecny od 2000 roku. Firma wybudowała dotychczas ponad 250 tys. mkw. powierzchni handlowej, biurowej i przestrzeni publicznej, m.in. Galerię Katowicką, Galerię Malta w Poznaniu, Futura Park Kraków i Wrocław oraz sieć centrów outlet Factory.

Factory Outlets to największa sieć centrów wyprzedażowych w Polsce, odwiedzana co roku przez kilkanaście milionów klientów, w największych miastach: Warszawa (Ursus, Annopol), Poznań, Wrocław i Kraków. Na 84,5 tys. mkw. powierzchni centra Factory gromadzą ponad 250 znanych marek polskich i światowych.

W 2002 roku Neinver otworzył pierwsze centrum outlet w Polsce – Factory Warszawa Ursus, rozbudowywane dzisiaj o kolejne 6 tys. mkw. powierzchni handlowej. W 2009 roku powstała Galeria Malta – jedno z największych centrów handlowo-rozrywkowych w zachodniej Polsce. W 2008 roku Neinver zrealizował autorską koncepcję Futura Park, łączącą centrum outlet z parkiem handlowym we Wrocławiu. Podobny obiekt powstał w 2011 roku w Krakowie- Futura Park Kraków.

W 2013 roku Neinver oddał do użytku drugie w stolicy, a jednocześnie największe na Mazowszu centrum wyprzedażowe – Factory Warszawa Annopol, które już na etapie projektu uzyskało certyfikat BREEAM.

W tym samym roku, w stolicy Górnego Śląska Neinver otworzył Galerię Katowicką wraz z jednym z najnowocześniejszych w Polsce zintegrowanych centrów komunikacyjno – handlowych.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska