Bernard Falin, prezes zarządu firmy Duka
Bernard Falin, prezes zarządu firmy Duka

W 2015 roku planujemy otwarcie od czterech do sześciu sklepów pod marką Duka. Obecnie przygotowujemy się do uruchomienia nowych sklepów w Kielcach i Poznaniu – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Bernard Falin, prezes zarządu firmy Duka.

Retailnet: Jakie się największe osiągnięcia sieci Duka w Polsce?

Bernard Falin: Duka jest obecna w większości ważniejszych centrów handlowych w Polsce. To nasz ogromy sukces, który wynika z silnej pozycji marki jaką udało nam się wypracować na rynku polskim przez ostatnie lata. Zdobywamy prestiżowe lokalizacje, gdyż jesteśmy postrzegani jako wiarygodny partner biznesowy, a nasze sklepy i oferta stanowią dodatkowy magnes dla klientów odwiedzających galerie handlowe.

W zeszłym roku otworzyliście pierwszy sklep outletowy. Dlaczego zdecydowaliście się na taki koncept?

Mając na uwadze intensywny rozwój sieci a także nową strategię produktową, która zakłada znacznie większą sezonowość oferty, zdecydowaliśmy się na sprzedaż w modelu outletowym. Taka koncepcja pozwoli regularnym sklepom na częstszą zmianę kolekcji i oferowanie bardziej zróżnicowanego asortymentu. Z kolei klienci, którym nadal podobają się produkty z poprzednich kolekcji nie tracą możliwości ich zakupu po atrakcyjnych cenach. Obecnie nasz sklep w Piasecznie jest jedyną placówką outletową i na razie nie przewidujemy otwarcia kolejnych punktów tego typu.

Pod koniec 2014 roku ruszyliście również z ofertą sklepów franczyzowych. Czy oznacza to, że planujecie rozwijać sieć tylko w tej formule?

Nie, nasz model biznesowy zakłada równoczesny rozwój sieci własnej, jak również sprzedaż poprzez punkty franczyzowe.

Jakie zasady trzeba spełnić żeby otworzyć sklep franczyzowy?

Oprócz środków finansowych na wyposażenie sklepu oczekujemy od partnerów biznesowych również zaangażowania się w aktywne prowadzenie własnego biznesu. Jakkolwiek udzielamy niezbędnego wsparcia naszym franczyzobiorcom, a w każdy projekt angażujemy się jak we własny. Zależy nam, aby placówki franczyzowe funkcjonowały według zasad wspólnych w całej sieci sklepów spod znaku Duka. Każdy salon urządzany jest według wspólnej koncepcji Kitchen Life, która zakłada, że kuchnia jest sercem domu i wyrazem stylu życia jego mieszkańców.

Jakie lokalizacje najbardziej was interesują?

Obecnie uważamy, że najlepiej rokującymi lokalizacjami pod względem rozwoju sprzedaży dla Duki są galerie handlowe w średnich i dużych miastach.

Od początku działalności marki w Polsce, Duka oferuje produkty do kuchni i jadalni będące odzwierciedleniem skandynawskiego wzornictwa i jakości. Duka, obecna jest na polskim rynki od ponad 15 lat i prowadzi 36 sklepów. Firma otwiera sklepy o powierzchni od 100 do 150 mkw.