Showroomprive marketplace

Jak informują władze spółki, dzięki tej transakcji Grupa Nokaut zdywersyfikuje swoją działalność i mocniej wejdzie w najszybciej rosnącą część rynku e-commerce. W najbliższym czasie spółka zmieni nazwę na HubStyle, a w przyszłości będzie budować silne portfolio własnych marek lifestylowych.

“Chcemy jak najlepiej wykorzystać kompetencje Grupy Nokaut do budowania wartości w segmencie e-commerce, który znamy doskonale. Dzięki transakcji wchodzimy w ten segment rynku, który bardzo dynamicznie rośnie i jednocześnie generuje najwyższe marże” – komentuje Wojciech Czernecki, p.o. prezesa zarządu Grupy Nokaut.

Zmiana nazwy grupy Nokaut

Transakcja odbędzie się po wycenie niższej od wartości godziwej HubStyle. Audytor wycenił godziwą wartość spółki HubStyle na 18 mln zł. Grupa Nokaut zapłaci 10,6 ml zł za udziały stanowiące 75% udziałów w spółce. W zamian za udziały w przejmowanej spółce Grupa wyemituje nowe akcje – w sumie 8,549 tys. nowych walorów w cenie 1,24 zł (co stanowi średnią kursu z ostatnich trzech miesięcy oraz roku).

sugarfree strona internetowa
Sklep internetowy Sugarfree.pl

Po transakcji, Grupa Nokaut zmieni nazwę na Hubstyle S.A. Warto zwrócić uwagę, że już wcześniej Grupa wydzieliła spółkę Nokaut sp. z o.o., która przejęła działalność operacyjną związaną z porównywarką cen Nokaut.pl

Branża fashion w internecie

Sugarfree to wyspecjalizowana marka własna należąca do spółki HubStyle. Własny kanał dystrybucji w postaci sklepu internetowego oferuje szeroki asortyment wysokiej jakości sukienek z naturalnych tkanin w przystępnych cenach, głównie polskiej produkcji. Spółka operuje w elastycznym modelu biznesowym, osiągając wysokie marże – m.in. dzięki bardzo szybkiej rotacji towarów czy niskiego zaangażowania kapitału obrotowego.

Średnia roczna marża brutto na sprzedaży w zeszłym roku kształtowała się na poziomie 54%. Jednym z atutów przejmowanej marki jest ekspresowa, darmowa dostawa do klienta nawet w ciągu kilku godzin na terenie kilku największych Polskich miast. Dzięki temu Sugarfree.pl bardzo dynamicznie się rozwija. Do tej pory w I kwartale 2015 r. liczba zrealizowanych zamówień była o 1680% wyższa niż przed rokiem.

HubStyle szacuje, że wartość rynku sukienek w Polsce wynosi ok. 3 mld zł. Polki coraz chętniej decydują się na zakupy w internecie i udział tego kanału sprzedaży w całości rynku bardzo dynamicznie rośnie.