argos sainsbury cyfrowe sklepy omnichannel

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Software Advice, internetowy czat jest w opinii konsumentów jednym z najlepszych i najskuteczniejszych sposobów na kontakt  z biurem obsługi klienta i uzyskanie niezbędne informacji. W USA korzysta z niego 56% respondentów, 39% robi to systematycznie. Rozwiązanie wprowadzone przez Argos, przy współpracy z firmą [24]7, idzie o krok dalej.

Inteligentny czat

Władzom Argos zależało, żeby ich klienci kupujący w internecie mieli zapewnioną obsługę na równie wysokim poziomie, jak w sklepach stacjonarnych. Dlatego zdecydowali się na wdrożenie innowacyjnego live czatu. Dzięki technologii Predictive Sales firmy [24]7, system sam rozpoznaje, którzy klienci mogą oczekiwać pomocy ze strony konsultanta, oraz jakimi informacjami są potencjalnie zainteresowani. Tym samym sieć liczy nie tylko na zwiększenie satysfakcji kupujących online, ale również wzrost sprzedaży.

“Zależało nam na tym, żeby zaoferować na żywo pomoc tylko tym klientom, którzy tego oczekują lub potrzebują. W naszych cyfrowych sklepach stacjonarnych takie rozwiązanie doskonale się sprawdza i chcieliśmy przenieść to do sprzedaży internetowej. Pierwsze reakcje klientów są bardzo pozytywne, więc zamierzamy kontynuować ten eksperyment” – komentuje Neil Tinegate, Head of Digital Innovation, w firmie Argos.

Cyfrowa sieć sprzedaży

Argos systematycznie cyfryzuje swoją sieć sprzedaży. Na początku 2015 roku firma zapowiedziała, że otworzy 10 nowych cyfrowych sklepów. Będą zlokalizowane w supermarketach sieci Sainsbury’s. Dodatkowo otwiera nowe, w pełni cyfrowe sklepy w mniejszym formacie. Wszystkie 10 sklepów ma zostać otwartych przed tegorocznymi wakacjami.

Nowe, cyfrowe sklepy Argos będą miały od 100 do 500 mkw. powierzchni sprzedaży. Pomimo niewielkich rozmiarów w ich ofercie znajdzie się ponad 20 tys. produktów. Klienci, za pomocą znajdujących się w sklepie tabletów, będą mogli od razu kupić interesujące ich produkty, albo złożyć internetową rezerwację. W takim wypadku towar będzie można odebrać po kilku godzinach, albo w innym, dogodnym terminie.

W sklepach nowego formatu będzie można także przejrzeć pełne portfolio produktów (ok. 40 tys.) znajdujących się w ofercie Argos. Co więcej, klient będzie mógł zamówić dowolny produkt, który następnie zostanie dostarczony mu do domu lub pod inny wskazany adres.

Sukces strategii omnichannel

Argos od lat inwestuje w rozwój sprzedaży wielokanałowej. Posiada sieć ok. 740 sklepów stacjonarnych, które odwiedza rocznie ok. 130 milionów klientów. Prowadzi również sprzedaż internetową. Sklep online sieci Argos ma 430 milionów odsłon rocznie.

Inwestycje w rozwój sprzedaży wielokanałowej przynoszą wymierne rezultaty. W I półroczu 2014 roku, 22% obrotów zostało osiągniętych dzięki zakupom dokonanym za pośrednictwem urządzeń mobilnych. To wzrost o 45% w porównaniu do analogicznego okresu w 2013 roku. Łącznie sprzedaż online odpowiada już za 43% całości obrotów sieci.